با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » ثبت شرکت در گرجستان + مراحل و مدارک لازم

ثبت شرکت در گرجستان + مراحل و مدارک لازم

ثبت شرکت در گرجستان

فهرست مطالب

 سرمایه گذاری در کشور های خارجی راه حل مناسبی برای افزایش سرمایه به شمار میرود که بسیاری به این مسئله می اندیشند. از نمونه کشور های مطلوب برای سرمایه گذاری آسان میتوان به کشور گرجستان اشاره داشت. امروزه سرمایه گذاری در کشور گرجستان به دلیل سهولت در سرمایه گذاری و درصد ریسک کم بسیار مورد توجه مردم به خصوص ایرانیان قرار گرفته است.گرجستان با حفظ ساختارهای اقتصادی کشور خود و همچنین تدوین فعالیت های سرمایه گذاری شرایط بسیار مناسبی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم میکند. این کشور امروزه در رده کشور هایی هم چون استرالیا، ژاپن و نروژ قرار داشته و به زبان ساده  محدودیت خاصی برای سرمایه گذاران خارجی ندارد‌. از همین جهت فعالیت هایی هم چون ثبت شرکت در گرجستان را میتوان به عنوان یک گزینه مطلوب و به صرفه برای افزایش سرمایه و حتی دریافت اقامت نام گذاری کرد.

شرایط ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان چه شرایطی دارد؟

شرایط ثبت شرکت در گرجستان

همانطور که می دانید هر فعالیتی قوانین خود را داشته و ثبت شرکت در گرجستان نیز از شرایط قابل توجهی برخوردار است، به همین‌ دلیل افراد باید ابتدا اطلاعات کاملی راجع به این فعالیت کسب کرده و سپس دست به اقدام بزنند.

یکی از مواردی که باعث سهولت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور می شود، این است که گرجستان تفاوت چندانی در قوانین اتباع خارجی نسبت به اتباع داخلی قائل نبوده و مقررات بیشتر به نوع کمپانی ها وابسته است، همین موضوع میتواند کار را برای افراد تا حد قابل توجهی آسان تر کند و به راحتی از طریق سایت ثبت برند و شرکت فرایند ثبت شرکت را شروع  کنیم.

شما بعد از فراهم کردن مدارک و تمامی اسناد واجب و مورد نیاز برای ثبت شرکت در این کشور باید میزان سرمایه و همچنین اعضای آن را تعیین کرده و سپس به نهاد های دولتی گرجستان اعلام کنید.در مرحله بعد وجود یک‌ آدرس معتبر و مشخص برای دفتر شرکت امری ضروری و حائز اهمیت است که نباید نسبت به آن بی توجه بود.سپس نوبت به اخذ تاییدیه های قانونی کمپانی مورد نظر می رسد و وقتی کمپانی تاییدیه خود را نسبت به شرکت صادر کند، شرکت شما به ثبت خواهد رسید.البته ناگفته نماند یکی از قوانین مهمی که برای ثبت شرکت در گرجستان به ثبت رسیده، این است که استخدام یک‌ کارمند گرجستانی در شرکت امری الزامی به شمار می رود.

ثبت شرکت در مناطق آزاد

چگونه در مناطق آزاد گرجستان می توان شرکت ثبت کرد؟

ثبت شرکت در مناطق آزاد گرجستان

در کشور گرجستان، برخی مناطق وجود دارد که در آن نواحی مالیات بر اجناس وارداتی و مالیات بر ارزش افزوده صفر است، به این مناطق منطقه های آزاد کشور گرجستان می گویند. اما در این نواحی نگهداری سالانه شرکت هزینه بالاتری داشته و افراد برای ثبت شرکت در این مناطق به لایسنس احتیاج خواهند داشت. لایسنس یعنی اجازه ای که برای استفاده از سخت افزار و یا نرم افزار صادر می شود و اگر از لایسنس های معتبر بر روی نرم افزار های معتبر مثل ویندوز استفاده کنید، شرکت از امنیت بیشتر و همچنین دریافت ارائه تسهیلات برخوردار خواهد شد.

یعنی به زبان ساده، ثبت شرکت در این مناطق هزینه کمتری را به خود اختصاص داده و به عنوان یک سرمایه گذاری مطلوب و مقرون به صرفه به شمار می رود. منطقه آزاد پوتی، منطقه آزاد تفلیس و منطقه آزاد کوتایسی سه منطقه آزاد ‌کشور گرجستان هستند که امروزه افراد بسیاری برای ثبت شرکت و ثبت برند تجاری در این مناطق اقدام می کنند.

مراحل ثبت شرکت

ثبت شرکت در گرجستان چه مراحلی دارد؟

مراحل ثبت شرکت در گرجستان

برای ثبت شرکت در گرجستان یک سری مراحل وجود دارد که افراد باید با نهایت توجه و طبق قوانین پله به پله این مراحل را طی کرده و به سمت اهداف خود پیش روی کنند.

روند قانونی ثبت شرکت در این کشور به شرح زیر است:

  • ابتدا باید با توجه به تعیین نوع کمپانی، قوانین بین المللی کشور و همچنین هنجار های موجود فرهنگی نام مناسبی برای شرکت انتخاب کنید.
  • مدارک لازم و همچنین تنظیم اسناد شرکت باید به زبان گرجی صورت بگیرد.
  • مدارک و اسناد باید به دیوان ثبت گرجستان ارسال گردیده و قسمت تقاضانامه تاسیس کمپانی توسط آن ها پر شود.
  • مراجع محلی باید تاییدیه های خود را نسبت به نوع فعالیت شرکت در آن محل و موقعیت مکانی صادر کنند.
  • مجموعه باید با توجه به نوع فعالیت خود از جمله (واردات و صادرات، زیست محیطی، شهرداری، فروشگاه و…) مجوز های لازم را از نهاد های گوناگون دریافت کند.
  • نوع فعالیت شرکت باید با فرهنگ گرجستان و همچنین تمامی قوانین این کشور مطابقت داشته باشد در غیر این صورت ثبت شرکت و فعالیت آن در کشور گرجستان امکان پذیر نخواهد بود و سرپیچی از هر یک از این قوانین و یا مراحل میتواند مشکلات جدی برای افراد ایجاد کند.
مدارک ثبت شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت در گرجستان

مدارک ثبت شرکت در گرجستان

افرادی ‌که برای انجام این کار اقدام می کنند به یک سری مدارک ضروری و مورد نیاز احتیاج دارند تا بتوانند شرکت خود را در این کشور به ثبت رسانده و فعالیت خود را از سر بگیرند.

  • کپی مدارک شناسایی تمامی اعضا شرکت (شناسنامه و یا گذرنامه معتبر)
  • اساسنامه شرکت که به زبان گرجی ترجمه شده است
  • توضیح طرح کسب و کار با تمامی جزئیات مهم و مورد توجه
  • یک فرم برای درخواست ثبت شرکت در کشور
  • گواهی معتبر برای تمکین سرمایه مورد نیاز اولیه شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشینه برای اثبات نداشتن سابقه انجام جرم و خلاف کیفری
  • دریافت شماره مالیاتی برای شرکت
  • ثبت یک آدرس معتبر و مشخص برای دفتر کار شرکت
ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان چه مزایایی دارد؟

مزایای ثبت شرکت در گرجستان

تا به اینجا متوجه شدیم که ثبت شرکت در این کشور یک سرمایه گذاری مطلوب و آسان به شمار رفته و به دلیل موقعیت مناسب خود میتواند گزینه به صرفه ای برای افزایش سرمایه افراد و یا حتی دریافت اقامت و اخذ شهروندی به حساب بیاید.

اما هر فردی سعی میکند راجع به مزایا ثبت شرکت در گرجستان اطلاعاتی کسب کرده و سپس برای انجام این کار اقدامات لازم را انجام دهد چرا که سرمایه یک مسئله  مهم و حائز اهمیت برای هر فردی بوده و افراد سعی می کنند به سمت سرمایه گذاری هایی با ریسک و خطر کمتر قدم بردارند.

دولت کشور گرجستان طرح های فراوانی برای حمایت و توسعه کسب و کار های مختلف در این کشور برپا کرده و این موضوع میتواند نقش مثبت بسزایی را در موفقیت شرکت های ثبت شده ایفا کند. گرجستان از گذشته تا به امروز رشد قابل توجهی در مسائل اقتصادی و صنعتی داشته و تمامی زمینه های اقتصادی این کشور از رونق بسیار بالایی برخوردار هستند.

یعنی به طور خلاصه زیرساخت های پژوهشی و اقتصادی گرجستان برای سرمایه گذاری خارجی توسط اتباع مختلف  مناسب و مطلوب بوده و مزایای بسیاری را به خود اختصاص می دهد. موارد زیر چند نمونه از مزایای مهم کشور گرجستان برای سرمایه گذاری اتباع خارجی به شمار می رود.

  • اقدامات مطلوب و مناسب دولت گرجستان برای تقویت بخشیدن به شرایط مناسب سرمایه گذاری
  • وجود ثبات اقتصادی در کشور
  • ارائه تسهیلات بانکی و وام های به صرفه برای صاحبان شرکت و کسب و کار ها
  • وجود امکان گرفتن اقامت دائم برای ادامه زندگی در این کشور
  • امکان فعالیت در تجارت های آزاد پس از ثبت شرکت
  • مالیاتی مناسب نسبت به مقدار درآمد
  • تنوع بالا در امکانات مورد نیاز مثل کشاورزی، صنعتی، ورزشی و…
هزینه ثبت شرکت

ثبت شرکت در گرجستان چقدر هزینه می برد؟

هزینه ثبت شرکت در گرجستان

هر فردی سعی میکند با توجه به نوع سرمایه خود شرکت مناسبی را در این کشور به ثبت برساند از همین جهت هزینه ای که باید برای ثبت شرکت در گرجستان صرف کنید با توجه به عوامل مختلفی متغییر است. برای مثال تعداد شرکا از عوامل مهمی به شمار میرود که میتواند نقش پر رنگی را در هزینه ها اعمال کند.

از طرفی، نوع فعالیت، بازه زمانی، نوع شرکت، تعداد کارکنان، موقعیت مکانی شرکت و… از دسته مسائلی هستند که میتوانند در هزینه های ثبت شرکت تاثیر گذار باشند، ناگفته نماند که شما میتوانید درصد بالایی از هزینه مورد نیاز را با استفاده از وام و تسهیلات بانکی تامین کنید‌.

شاید نتوان یک عدد را به عنوان هزینه ثبت شرکت در گرجستان بیان کرد، اما ناگفته نماند که ثبات اقتصادی پر رنگی در این کشور حاکم بوده و این موضوع از وجود تورم های قیمتی در سرمایه گذاری و ثبت کشور جلوگیری میکند. از همین جهت شما عزیزان میتوانید با مشاوره و همچنین صحبت با افراد مجرب و با تجربه اطلاع کامل تری راجع به این موضوع کسب کنید. اما به طور کلی هزینه ثبت شرکت در گرجستان نسبت به کشور های دیگر پایین تر و مقرون به صرفه تر است.

ثبت شرکت در گرجستان با ثبتیما

آیا در گرجستان ثبت شرکت انجام دهیم؟

ثبت شرکت در گرجستان با ثبتیما

ثبت شرکت در گرجستان به اطلاعات کامل و دقیق احتیاج دارد، شاید راهنمایی های موجود در یک مقاله و مطالعه چندین عدد از آن ها بتواند یک سری اطلاعات را در اختیار افراد قرار دهد، اما باید بدانید که مطالعه چندین مطلب برای ثبت یک شرکت در کشور دیگر کافی نیست.بلکه افراد به مشاوره و راهنمایی های افراد مجرب و کاردرست در این زمینه احتیاج خواهند داشت، از همین رو شرکت های متعددی برای راهنمایی و کمک به افراد برپا شده که ثبتیما نمونه معروفی از آن ها می ‌باشد.

گروه ثبتیما با وجود افراد تحصیل کرده  از جمله کارشناسان و مشاورین مجرب میتوانند افراد را به صورت تخصصی در انجام این کار راهنمایی و پشتیبانی کرده و تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آن ها قرار دهد. از نمونه خدمات این شرکت میتوان به مواردی از جمله رتبه بندی شرکت، ثبت شرکت، انتقال سهام های شرکت، ثبت برند های تجاری، افزایش سرمایه و… اشاره کرد. شما میتوانید با یک تماس، از راهنمایی های مطلوب مشاورین این شرکت بهرمند شوید.همچنین ناگفته نماند که کارشناسان این شرکت همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان خواهند بود و میتوانند نقش مثبت بسزایی را در رسیدن شما به اهدافتان ایفا کنند.

جمع بندی

سرمایه گذاری و افزایش سرمایه مسئله ای است که هر فردی در طول زندگی خود به آن می ‌اندیشد. راه های بسیاری برای افزایش سرمایه وجود دارد که ما در این مطلب به ثبت شرکت در گرجستان پرداخته و اطلاعاتی را برای شما بازگو کردیم که شاید در تصمیم گیری و اقدام شما نقش مطلوبی را ایفا کند.

اما همانطور که گفتیم بهتر است برای انجام سرمایه گذاری های مختلف با افرادی که در این راه تجربه هایی را کسب کرده و سواد کافی دارند هم صحبت شده و از راهنمایی های مطلوب آن ها بهرمند شوید. مشاوره های درست میتوانند پشتیبان شما در برداشتن قدم های صحیح و درست باشند.

منبع: georgia

با ثبتیما تا ابد باقی بمان

سوالات متداول

ثبت شرکت در گرجستان حدودا چقدر زمان می برد؟

ثبت شرکت در گرجستان حداقل دو روز کاری زمان لازم دارد.

آیا با ثبت شرکت در گرجستان می توان اقامت این کشور را گرفت؟

بله یکی از راه های دریافت اقامت گرجستان ثبت شرکت در آن کشور است . برای ثبت شرکت و رتبه بندی شرکت ها می توانید با کارشناسان ما در ثبتیما در ارتباط باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

با ثبتیما تا ابد باقی بمان …

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.