با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » از صفر تا صد ثبت شرکت دانش بنیان

از صفر تا صد ثبت شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان

فهرست مطالب

یکی از مهم ترین شرکت هایی که باعث گسترش نوآوری ها و اختراعات نوین می گردد، شرکت هایی با نام دانش بنیان هستند. اما سؤال اینجاست که دانش بنیان چیست؟ این شرکت ها که با استفاده از مفاهیم علمی، تکنولوژی و فناوری دست به کارآفرینی می زنند، باعث پیشرفت کلی جامعه خواهند شد.اگر شما هم در این زمینه حرفی برای گفتن دارید باید با روند ثبت شرکت دانش بنیان آشنا شوید. بشر به دانش و توانایی شما احتیاج دارد و این کار شما می تواند کمک بزرگی به افراد جامعه باشد. در این مقاله از ثبتیما می خواهیم شما را با صفر تا صد ثبت شرکت این شرکت آشنا نماییم.

کره زمین

ثبت شرکت دانش بنیان چه مزایایی دارد؟

مزایای راه اندازی شرکت دانش بنیان

اگر شما هم در صدد تأسیس شرکت دانش بنیان هستید باید با مزیت های اختصاصی آن آشنا باشید. در ادامه چند نمونه از مزیت ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • تمام افرادی که نسبت به ثبت شرکت دانش بنیان اقدام می کنند قادرند از خدمات تسهیلات قرض الحسنه صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده نمایند.این صندوق همه فعالیت های شما، ثبت اختراع و همینطور حق دریافت حق امتیاز شما را حمایت می کند. همچنین تا قبل از تولید صنعتی می توانید هزینه های مانند آماده سازی خط تولید، تجهیزات کارگاه، طراحی های صنعتی، انجام آزمونها و رفع مشکل را با استفاده از منابع این صندوق پرداخت کنید. حمایت مالی این صندوق از شرکت دانش بنیان بین ۳۰۰ میلیون تا ۵ میلیارد تومان است. نرخ سودی که این صندوق از شرکت دانش بنیان دریافت می کند حدود ۵ درصد از سایر بانک ها کمتر است.
  • از دیگر فواید ثبت شرکت دانش بنیان این است که شما تا ۱۵ سال از پرداخت مالیات معاف هستند. علاوه بر آن نیازی نیست که سود حاصل از بازرگانی، عوارض به دست آمده از صادرات، حقوق گمرکی و همچنین عوارض آن را نیز پرداخت نمایید.
  • سهام مراکز و مؤسسات پژوهشی دولتی ابتدا به شرکت مبتنی بر دانش عرضه می شوند.
  • همچنین در مناقصاتی که در دولت صورت می گیرد، اولویت با شرکت های مبتنی بر دانش است.
آزمایشگاه شیمی

چه مجوز هایی برای ثبت شرکت دانش بنیان اهمیت دارد؟

دریافت مجوز شرکت دانش بنیان

اگر شما هم می خواهید برای دریافت مجوز شرکت دانش بنیان اقدام نمایید ابتدا باید به قسمت مربوط به ثبت شرکت ها در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه نمایید و شرکت خود را به عنوان یک مؤسسه خصوصی به ثبت برسانید.در این راه ثبتیما می تواند به شما کمک کند.پس از آن به منظور اخذ تأییدیه باید به سامانه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان مراجعه کرده و اقدامات لازم برای ارزیابی را انجام دهید. پس از انجام بررسی های لازم در صورتی که شرایط قانونی را داشته و صلاحیت شما نیز احراز شود، مجوز ثبت شرکت دانش بنیان برای شما صادر می گردد.

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان چه مراحلی دارد؟

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان

اکنون که با مزایا و نحوه دریافت مجوز این شرکت آشنا شده اید زمان آن رسیده است که مراحل ثبت شرکت دانش بنیان را نیز به شما معرفی کنیم. این مراحل عبارت اند از:

  • ثبت شرکت به عنوان یک مؤسسه تعاونی یا شرکت حقوقی خصوصی درسازمان ثبت اسناد و املاک کشور
  • ثبت نام در سامانه http://www.daneshbonyan.ir و شروع ارزیابی (از زمان تکمیل فرم درخواست تا اعلام نتیجه حدود ۲ ماه زمان نیاز است)
  • دریافت تأییدیه صلاحیت از کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان
  • بهره مندی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی

نکته: توجه کنید که امتیازات و همچنین تسهیلاتی به شرکت تعلق می گیرد برای مدت محدودی است و بنابراین برای تمدید آن باید ارزیابی مجدد انجام شود.

چگونگی تأسیس یک شرکت دانش بنیان

تا کنون در مورد چگونگی ثبت شرکت دانش بنیان با شما صحبت کرده ایم اما این پایان راه نیست و برای دانش بنیان شدن شرکت باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیمدر این مرحله شما باید شرکت خود را ثبت و آن را به صورت دانش بنیان تأیید نمایید، از تکرار مراحل این قسمت خودداری می کنیم.
  • مرحله بعدی ایده پردازی و ایجاد نوآوری در تولیداتتان است، به هر حال یک شرکت دانش‌بنیان جایی است که علم و دانش با صنعت و تولید پیوند می خورد.در این راستا نیز از حمایت های کامل دولت و سازمان های تابعه آن برخوردار خواهید شد.
  • در مرحله سوم نیز باید ایده های و اختراعات خود را تجاری کرده وتولید آن ها را آغاز کنید. برای رفع مشکلات اولیه تولید، دولت شرکت شما را از پرداخت مالیات در ۱۵ سال اول فعالیت معاف کرده است. همچنین دستگاه های اجرایی بسیاری از هزینه ها را برای شما کاهش داده اند و در کنار آن نیز با اعطای تسهیلات به طور کامل به حمایت از شما می پردازند.
  • در مرحله آخر نیز شما باید بازاریابی محصولات تولید شده را به خوبی انجام دهید تا بتوانید نه تنها از خدمات دولت بلکه از سود فروش محصولات خود نیز بهره مند شوید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت دانش بنیان

ابتدا باید شرکت را به عنوان یک مؤسسه خصوصی یا تعاونی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رساند. مدارکی که برای این مرحله نیاز دارید با مدارک عمومی سایر شرکت های که ثبت می شوند، تفاوتی ندارد. سختی کار اخذ تأییدیه از کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان است که ثبتیما آن را برای شما ساده کرده است. به همین دلیل باید مدارک زیر را تهیه و به این سازمان ارسال نمایید:

  • کپی آگهی تأسیس و همچنین آخرین تغییرات در روزنامه رسمی
  • تعهد نامه ای برای نظام مالی معینی در شرکت
  • رزومه کامل از فعالیت های شرکت از زمان تأسیس تا کنون
  • پرینت از آخرین اظهارنامه مالیاتی که به سازمان امور مالیات کشور ارسال شده است.
  • آخرین لیست بیمه که در آن وضعیت حقوق، دستمزد و مزایای کارمنداننشان داده شده است.
فردی در آزمایشگاه

برای ثبت شرکت دانش بنیان چه شرایطی باید داشته باشیم؟

شرایط پذیرش در شرکت های دانش بنیان

اگر می خواهید در یک شرکت دانش بنیان پذیرش یا استخدام شوید باید شرایط عمومی و اختصاصی زیر داشته و بتوانید صلاحیت خود را به شرکت ثابت کنید:

  • حداقل مدرک کارشناسی
  • حداقل یک سال سابقه کاری یا علمی مرتبط با درخواست (اجباری)
  • حداقل یک سال سابقه مدیریتی در این زمینه (اختیاری)
  • حداقل یک اختراع ارزیابی شده و ثبت شده داخلی یا یک اختراع با ثبت جهانی

توجه کنید که شما می توانید دوره سربازی خود را در شرکت دانش بنیان به پایان برسانید و این امر یکی از امتیازاتی است که برای نجبگان و دانشمندان نوپای کشور در نظر گرفته شده است. همچنین داشتن حداقل یک اختراع برای پذیرش الزامی است زیرا رسالت شرکت دانش بنیان تولید صنعتی اختراعات و نوآوری ها در جامعه است.

نتیجه گیری

در این مطلب از ثبتیما صفر تا صد مراحل ثبت شرکت دانش بنیان و همچنین مزایا، نحوه دریافت مجوز، مدارک و شرایط آن و همچنین مراحل تأسیس این نوع مؤسسه را به طور کامل به شما توضیح دادیم. اگر می خواهید یک کارشناس باتجربه و ماهر شما را راهنمایی و مراحل قانونی آن را برایتان انجام دهد، می توانید با ثبتیما در ارتباط باشید.

این مجموعه شما را در راستای ثبت، ارتقا یا انجام امور مالیاتی همراهی خواهد کرد. تعرفه خدمات آن نیز نسبت به سایر شرکت های مشابه بسیار کم است و با یک مقایسه ساده می توانید به خدمات بی نظیر و قیمت های پایین ثبتیما پی ببرید. ما در این مجموعه تلاش می کنیم تا تمام شرایط را برای رفاه حال مشتریان خود فراهم کنیم و در میان مشغله های مختلفی که صاحبان مشاغل دارند، انجام امور اداری و قانونی را برایشان آسان کنیم.

منبع: armanisabt.com

با ثبتیما تا ابد باقی بمان

سوالات متداول

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان به چه صورت است؟

برای ثبت شرکت دانش بنیان باید ابتدا شرکت خود را در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به عنوان یک مؤسسه تعاونی یا شرکت حقوقی خصوصی ثبت کنید. سپس با ثبت نام در سامانه دانش بنیان فرم درخواست ارزیابی را تکمیل کنید. در انتها با دریافت تأییدیه صلاحیت از کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان از تسهیلات و مزایای صندوق نوآوری  شکوفایی بهره مند شوید.

شرایط استخدام در شرکت دانش بنیان به چه صورت می‌باشد؟

برای استخدام در یک  شرکت دانش بنیان شما باید حداقل مدرک کارشناسی، حداقل یک سال سابقه کاری یا علمی مرتبط با درخواست خود و حداقل یک اختراع ارزیابی شده و ثبت شده داخلی یا با ثبت جهانی را داشته باشید. حداقل یک سال سابقه مدیریتی در زمینه مربوطه نقطه قوتی برای پذیرش در این نوع شرکت ها می باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

با ثبتیما تا ابد باقی بمان …

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.