رتبه بندی EPC

این رتبه‌بندی برای شرکت‌های صنعتی و غیرصنعتی می‌باشد و به پیمانکار حقیقی یا حقوقی‌ تعلق می‌گیرد که بتواند یک پروژه را صفر تا صد انجام دهد و حتی بعد از انجام پروژه، کار اجراشده را آزمایش کند.

شرکت‌هایی که رتبه EPC دارند تمام مسئولیت را عهده‌دار می‌شوند. این شرکت‌ها تمامی کارهای مرتبط با انجام یک پروژه را انجام داده و درنهایت یک لقمه حاضر و آماده را تحویل خواهند داد.

 

دریافت استعلام و مشاوره رایگان اخذ رتبه EPC

سوالات پر تکرار رتبه EPC؟

رتبه‌بندی EPC شرکت‌ها مولفه‌ای برای اندازه‌گیری میزان توانایی فنی و مهندسی، منابع مالی، تخصص و … هستند. پیمانکاران باید در خصوص اجرایی نمودن پروژه‌ها و اتمام کار به مجری اعتماد کرده و اختیارات لازم را در دسترس او قرار دهند. اکر پیمانکار پیشنهادی را بیان کند، بهتر است در اسرع وقت نظرات هردو طرف به جمع‌بندی برسند. قابل ذکر است که چنان‌چه پیمانکار از ابزار و تجهیزات بی‌کیفیت استفاده کند، کارفرما می‌تواند از پرداخت آخرین دستمزد به او منصرف شود و پروژه‌های بعدی خود را نیز به او نسپارد. این نوع رتبه‌بندی شامل انواع گوناگونی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

طرح و ساخت ساختمان

طرح و ساخت راه

طرح و ساخت آب

طرح و ساخت کشاورزی

طرح و ساخت آموزشی-ورزشی-بهداشتی

طرح و ساخت مسکونی-تجاری-اداری

طرح و ساخت معماری داخلی

طرح و ساخت مقاوم‌سازی

طرح و ساخت نوسازی بافت‌های فرسوده و آثار تاریخی

از جمله ویژگی‌های این نوع رتبه‌بندی می‌توان به صاحب اختیار بودن پیمانکار در خصوص بهره‌مندی از ابزار، تجهیزات و یا شیوه‌های نوین فناوری اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های این نوع رتبه‌بندی می‌توان از اجرایی‌شدن سریع‌تر پروژه‌ها نام برد. این کار باعث خواهد شد شرکت گسترش یافته، پیشرفت کند و موجب کسب درآمد بیش‌تر برای شرکت شود.

ساختار حقوقی آن‌ها منطبق بر ساختار شرکتی باشد و در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تحت عنوان شرکت به ثبت رسیده باشند.

دستگاه‌های موضوع ماده ۲۲۲ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هیچ سهمی از سهام شرکت و هيج مداخله‌ای در مدیریت آن‌ها نداشته باشند.

موضوع فعالیت مندرج در اساسنامه ان‌ها صرفاً در زمینه فعالیت‌های انفورماتیکی و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.