رتبه بندی انفورماتیک

شرکت‌های انفورماتیکی، درواقع شرکت‌هایی هستند که در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ثبت شده باشند و موضوع فعالیت درج‌شده در اساسنامه آن‌ها، فقط فعالیت‌های انفورماتیکی و فناوری اطلاعات و ارتباطات است. این دسته از شرکت‌ها جهت بستن قراردادهای دولتی و احراز صلاحیت، به گواهی رتبه‌بندی نیاز دارند. برای اخذ رتبه انفورماتیک و گرفتن گواهی، می‌توان از طریق شورای عالی انفورماتیک کشور (معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور) دریافت کرد.

رتبه بندی انفورماتیک

دریافت استعلام و مشاوره رایگان اخذ رتبه انفورماتیک

سوالات پر تکرار؟

اولین عامل این است که مدیرعامل شرکت انفورماتیک، باید حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در رشته‌های مرتبط داشته باشد و یا حداقل دو نفر کارشناس به صورت تمام‌وقت در شرکت مشغول فعالیت باشند. بنابراین مدارک تحصیلی مدیر عامل و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن، رتبه‌بندی انجام می‌گیرد. همان‌طور که گفته شد، رشته تحصیلی مدیر عامل باید مرتبط بوده و مدیر عامل باید در یکی از رشته‌های علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر (سخت‌افزار/ نرم‌افزار و همه گرایش‌ها)، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی و مهندسی عمران، ریاضی، فیزیک و آمار حداقل مدرک کارشناسی معتبر از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی داشته باشد و به صورت تمام‌وقت در شرکت حضور به هم رساند.

رایانه و پشتیبانی سخت‌افزاری manframe

تولید و ارائه رایانه‌های غیر mainframe

تولید و ارائه دستگاه‌های جانبی

تولید و ارائه قطعات و ملزومات

تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارش مشتری

ارائه و پشتیبانی بسته‌های نرم‌افزاری و نرم‌افزارهای حامل محتوا

پشتیبانی نرم‌افزارهای پایه سیستم و ابزارها

خدمات شبکه‌های اطلاع رسانی providers

شبکه داده‌های رایانه‌ای و مخابراتی

امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات

مشاوره و نظارت بر اجرای طرح‌های انفورماتیکی

آموزش و پژوهش

خدمات پشتیبانی

سیستم‌های ویژه

سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

نیروی انسانی

میزان درآمد شرکت

رضایت مشتری (عامل کاهنده)

ساختار حقوقی آن‌ها منطبق بر ساختار شرکتی باشد و در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تحت عنوان شرکت به ثبت رسیده باشند.

دستگاه‌های موضوع ماده ۲۲۲ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هیچ سهمی از سهام شرکت و هيج مداخله‌ای در مدیریت آن‌ها نداشته باشند.

موضوع فعالیت مندرج در اساسنامه ان‌ها صرفاً در زمینه فعالیت‌های انفورماتیکی و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.