با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » مراحل و مدارک لازم برای ثبت شرکت در شیراز

مراحل و مدارک لازم برای ثبت شرکت در شیراز

ثبت شرکت در شیراز

فهرست مطالب

جبه دلیل شرایط خاص شهر شیراز مانند جاذبه های گردشگری و تاریخی، آب و هوای مناسب و چهار فصل، کشت محصولاتی مانند گندم، مرکبات همچنین تولید گسترده لبنیات و گوشت قرمز، ثبت شرکت در شیراز بسیار رواج پیدا کرده است.سهولت ثبت شرکت در شیراز سبب شده تا کارخانه و شرکت های زیادی مانند پالایشگاه و چندین واحد پتروشیمی در این منطقه راه اندازی شوند.مرجع رسمی ثبت شرکت در شیراز اداره کل ثبت شرکت و موسسه های غیر تجاری است و افراد باید برای انجام کارهای مربوط به ثبت قانونی از این طریق اقدام نمایند.فعالیت این اداره زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می گیرد که وابسته به قوه قضائیه است.

البته باید بگوییم که قوانین برای ثبت شرکت در تمام شهرستان های استان فارس و کل ایران یکسان در نظر گرفته شده و تمام آن ها باید مطابق با شیوه نامه های اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری عمل نمایند.در این مقاله در مورد شرایط و مدارک ثبت شرکت در شیراز صحبت خواهیم کرد، پیشتر از اینکه با ما همراهید، از شما سپاسگزاریم.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در شیراز

چه مدارکی برای ثبت شرکت در شیراز الزامی است؟

مدارک ثبت شرکت در شیراز

برای ثبت شرکت های مختلف مثل ثبت شرکت سهامی خاص با زمینه کاری متفاوت مراحل خاص و مستقلی در نظر گرفته شده است که باید در زمان ثبت شرکت به آن ها توجه شود. در این خصوص دقت کنید که هرچند برخی از مدارک برای تمام شرکت ها یکسان هستند اما احتمال دارد شیوه تنظیم آن ها متفاوت باشد.

ناگفته نماند که یکی از راه های آسان و دقیق ثبت شرکت در شیراز استفاده از روش آنلاین است که نیاز به مراجعه حضوری را حذف می کند.

در زمینه ثبت شرکت توجه به مسائل حقوقی از اهمیت خاصی برخوردار است این مسائل در تمام مراحل وجود دارد و اگر به آن ها مسلط نباشید در روند کار دچار مشکل خواهید شد. با توجه به درخواست های زیاد برای ثبت شرکت در شیراز  به معرفی مدارک مورد نیاز برای شرکت های سهامی خاص و شرکت های با مسئولیت محدود می پردازیم.

ثبت شرکت سهامی خاص

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در شیراز

ثبت شرکت سهامی خاص در شیراز

ابتدا به صورت مختصر شرکت سهامی خاص را توضیح می دهیم بعد مدارک مورد نیاز را نام می بریم.

شرکت سهامی خاص چیست؟

شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می شود که همه سرمایه آن را موسسان تامین می کنند، در شرکت سهامی عام تشریفات تاسیس طولانی است بنابراین برای شرکت هایی که شرکای کمتری دارند نوعی اصلاح قانونی انجام شده تا مراحل کار آسان تر شود، این نوع شرکت سهامی خاص نام دارد.

شرکت سهامی خاص بر خلاف سهامی عام، مجمع عمومی ندارد و تعداد شرکا در آن ها کمتر است همچنین صدور اعلامیه پذیره نویسی نیز وجود ندارد و 35% سرمایه باید در حساب خصوصی باشد.

خصوصیات شرکت سهامی خاص

  1. در زمان تاسیس سرمایه شرکت باید بیشتر از یک میلیون ریال باشد.
  2. باید حداقل 3 مدیر داشته باشد.
  3. سهامداران این شرکت نباید از 3 نفر کمتر باشند.
  4. اوراق قرضه در این شرکت قابل عرضه نیست.
  5. سهام این شرکت در بازار بورس معامله نمی شود (در صورت موافقت مدیران و مجمع عمومی یا مجامع عمومی صاحبان سهام، ممکن خواهد بود) همچنین امکان صدور اوراق قرضه در این شرکت وجود ندارد.
  6. تمامی مسئولیت هر یک از شرکا به اندازه مبلغ اسمی سهام آن ها است.

برای ثبت شرکت سهامی خاص در این شهر لازم است سهامداران دو نسخه از اساسنامه و دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص را تکمیل و امضا نموده همچنین دو نسخه از صورت جلسه مربوط به مجمع عمومی موسسان که تمامی سهامداران و بازرسان آن را امضا زده باشند، ارائه گردد.

در مراح بعدی برای ثبت شرکت سهامی خاص، اولین مدیران و بازرسان معرفی شوند و سمت مدیریت و بازرسی باید توسط آن ها پذیرفته گردد.

از دیگر مدارک مورد نیاز می توان به کپی شناسنامه برابر با اصل شده کلیه مدیران و سهامداران و بازرسان، کپی کارت ملی برابر با اصل شده کلیه سهامداران و بازرسان و اعضای هیئت مدیره همچنین ارائه گواهی بانکی که نشان می دهد حداقل 35 درصد سرمایه اولیه شرکت پرداخت شده، اشاره نمود.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شیراز چه باید کرد؟

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شیراز

در این بخش ابتدا معنی شرکت با مسئولیت محدود را بررسی خواهیم کرد و بعد به مدارک مورد نیاز برای ثبت این شرکت خواهیم پرداخت.

شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

به شرکت هایی گفت می شود که معمولا بین اعضای یک خانواده یا فامیل تشکیل می شود و رایج ترین نوع شرکت بازرگانی در داخل کشور است.

در این نوع شرکت بدون آن که سرمایه به سهام یا قطعات سهام قسمت شده باشد هر کدام از شرکا به اندازه سرمایه گذاری خود در مسئولیت ها و قروض سهم خواهند داشت. در شرکت با مسئولیت محدود مبلغ حداقل برای سرمایه وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

به منظور ثبت شرکت با مسئولیت محدود در این شهر لازم است دو برگ تقاضا نامه جهت ثبت شرکت در استان فارس، دو برگ شرکت نامه رسمی، دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی که توسط موسسین و هیئت مدیره برگزار شده، کپی شناسنامه کلیه شرکا و مدیران شرکت ارائه گردد.

همچنین افراد حقوقی به منظور ثبت شرکت باید در روزنامه رسمی کشور آگهی چاپ کنند. در مرحله آخر به یک تقویم نامه غیر نقدی  که توسط شرکا تنظیم شده نیاز است و چنانچه تمام یا قسمتی از سرمایه شرکت به شکل غیرنقدی لحاظ شده باشد، شرکت در خصوص اخذ مجوز مشکلی نخواهد داشت و معرفی می شود.

مراحل ثبت شرکت در شیراز

مراحل ثبت شرکت در شیراز به چه صورت است؟

مراحل ثبت شرکت در شیراز

برای ثبت شرکت در شیراز مراحل خاصی وجود دارد که هر کدام می تواند سختی هایی داشته باشد به منظور حصول بهترین نتیجه و طی کردن آسان ترین مسیر بهتر است تمامی شان را به خوبی بشناسید و مطابق با آن ها پیش بروید از میان این مراحل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

انتخاب نام مناسب برای شرکت، مشخص کردن حیطه فعالیت شرکت، تکمیل نمودن مدارک اعلام شده، پرداخت کردن هزینه ها (باید رسید تمامی پرداخت ها به صورت اصولی و در پاکت پست مخصوص ارسال شود تا ترتیب انجام مراحل مشخص گردد)، تنظیم نمودن اساسنامه، شرکت نامه و تمام صورت جلسات مجمع عمومی و هیئت مدیره (این مراحل از دشوارترین مراحل ثبت شرکت در شیراز است).

در آخرین مرحله برای ثبت شرکت باید در روزنامه های رسمی کشور و روزنامه های کثیرالانتشار آگهی چاپ کنید.

ناگفته نماند که ثبت شرکت در شیراز به 25 تا 35 روز کاری زمان نیاز دارد و برای صرفه جویی در وقت و رخ ندادن هرگونه مشکل باید تمامی مراحل به ترتیب انجام گیرد در این صورت همه مدارک ارائه شده بعد از تکمیل شدن و بازبینی به اداره ثبت شرکت ارسال خواهند شد.

پس از این مرحله کارشناسان اداره، مدارک را بررسی می کنند و چنانچه در آن ها نقص یا اشکالی وجود داشته باشد به منظور اصلاح شدن برگشت می خورند.

اگر در مدارک مشکلی وجود نداشته باشد و یا پس از اصلاح و تکمیل شدن آن ها، بازرسان کامل بودنشان را تایید کنند و گواهی ثبت شرکت صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است که برای سریع تر شدن روند ثبت شرکت در شیراز نباید هیچ مبلغ اضافه ای پرداخت کنید.

هزینه ثبت شرکت در شیراز

هزینه ثبت شرکت در شیراز به چه صورت است؟

هزینه ثبت شرکت

هزینه مورد نیاز برای ثبت هر یک از شرکت های تعریف شده در قانون جمهوری اسلامی شامل: شرکت سهامی خاص، شرکت سهامی عام، شرکت هایی با مسئولیت محدود، شرکت های تضامنی، شرکت های نسبی، شرکت های مختلط سهامی، شرکت های مختلط غیر سهامی همچنین شرکت های تعاونی مصرف و تولید به شکل متفاوتی تعیین می شود.

تغییرات در شرکت

از نکات مهم در زمینه شرکت و ثبت، تغییرات رخ داده در آن است به همین منظور هرگونه تغییر در مدیریت و سرمایه باید حتما به شیوه قانونی به طور کامل ثبت شود.

از میان تغییرات مهم در هر شرکت می توان به ایجاد تغییرات در حق امضا، ثبت تغییرات در اساسنامه، تغییر یافتن موضوع فعالیت و حیطه کاری، تغییر نشانی شرکت، منحل شدن شرکت، انتخاب مدیر و بازرس جدید، تمدید سمت مدیران و بازرسان و … اشاره کرد.

برای ایجاد تغییرات گفته شده در هر شرکت حداقل دو سوم اعضا باید مدارک تغییرات را امضا کنند سپس آن ها را به اداره مورد نظر ارائه دهند و با چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور انجام تغییرات را تکمیل نمایند.

همان طور که  در بالا ذکر شد تمامی مراحل ثبت شرکت در شیراز دارای مسائل حقوقی هستند که لازم است افراد به منظور پیش برد کارها با قانونی ترین و بی دردسرترین راه، از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرند.در این شرایط شرکت ثبتیما با تخصص و تجربه بالای کارشناسان حقوقی و ثبتی خود به شما کمک خواهد کرد تا با بهترین و آسان ترین شیوه شرکت خود را ثبت کنید.

مزایای این موسسه شامل مواردی همچون قیمت مناسب و انجام تمام مراحل در کوتاه ترین زمان ممکن، پاسخگویی سریع و کادر مجرب و متخصص است، در یک جمله کار را به کاردانش بسپارید.شما عزیزان می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت در شیراز و بهره مند شدن از مشاوره های رایگان توسط کارشناسان ما با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

منبع: mediars.eu

با ثبتیما تا ابد باقی بمان

سوالات متداول:

هزینه ثبت شرکت در شیراز چقدر است؟
در قوانین جمهوری اسلامی انواع مختلفی از شرکت ها تعریف شده است مثل: شرکت سهامی عام، شرکت های نسبی، شرکت های مختلط سهامی، شرکت سهامی خاص، شرکت های تضامنی. که هسنه ثبت هرکدام به طور متفاوتی تععیین می گردد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

با ثبتیما تا ابد باقی بمان …

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.