با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » فرم انحلال شرکت با مسئولیت محدود

فرم انحلال شرکت با مسئولیت محدود

فهرست مطالب

شرکت با مسئولیت محدود ، بعد از ثبت شرکت و طی کردن مراحل اداری در شرایط ویژه و خاصی می‌تواند منحل شود و فعالیت خود را تمام کند.به فعالیت خود پایان بدهد. هنگامی که یک شرکت مسئولیت محدود تصمیم به انحلال داشته باشد، باید با مدارک مورد نیاز، فرم انحلال شرکت با مسئولیت محدود ، مراحل، صورتجلسه آن، مخارج انحلال شرکت که شامل مالیات و غیره… می‌باشد آشنایی کامل داشته باشد.

انحلال شرکت با مسئولیت محدود به طریق مختلفی اتفاق می‌افتد. ثبت شرکت با مسئولیت محدود یکی از محبوب ترین و رایج‌ترین انواع شرکت در کشور ایران محسوب می‌شود.در این نوع شرکت سرمایه‌ی آن به سهام یا قطعات سهام تبدیل نمی‌گردد. همینطور در صورت ورشکستی و بدهی داشتن شرکت، هرکدام از شریک ها فقط به میزان سرمایه ای که وارد شرکت کرده اند، در برابر تعهدات و تمام مخارج و بدهی های شرکت مسئول هستند.

در این مطلب ما قصد داریم در رابطه با انحلال شرکت با مسئولیت محدود و ارائه‌ی فرم انحلال شرکت با مسئولیت محدود و موضوعات مربوط با آن توضیحاتی را ارائه کنیم.

نمونه فرم انحلال شرکت با مسئولیت محدود

نمونه فرم انحلال شرکت با مسئولیت محدود

در تصویر زیر نمونه ای از صورتجلسه انحلال شرکت با مسئولیت محدود را مشاهده مینمایید.

نمونه فرم انحلال شرکت با مسئولیت محدود

در ادامه لازم است چند نکته در خصوص تکمیل صورتجلسه انحلال شرکت با مسئولیت محدود را قید کنیم:

۱. دقت کنید که هر صورتجلسه باید توسط افرادی دارای سمت در سربرگ شخصیت حقوقی آن فرد مهر و امضاء گردد.

۲. آخرین روزنامه رسمی شرکت که به انتخاب مدیران مرتبط است، باید در صورتجلسه انحلال شرکت با مسئولیت محدود قید و ضمیمه شود.

۳. چنانچه مدیر تصفیه شرکت با مسئولیت محدود، غیر از شرکا انتخاب شود، باید فتوکپی شناسنامه و کارت ملی این شخص به صورتجلسه ضمیمه گردد.

۴. تمامی شرکا‌ باید همه صفحات صورتجلسه را امضا نمایند.

۵. صورتجلسه حتما باید در مهلت حداکثر یک ماه از تاریخ تشکیل جلسه به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل داده شود.

۶.مدیران تصفیه باید پذیرش خود را در فرم انحلال شرکت با مسئولیت محدود اعلان کنند. درغیر اینصورت باید نامه‌‌ی جداگانه را مبنی بر تاییدشان به صورتجلسه ضمیمه کنند و به اداره‌ی ثبت شرکت‌ها ارسال نمایند.

مراحل انحلال شرکت با مسئولیت محدود

مراحل انحلال شرکت با مسئولیت محدود

انحلال شرکت با مسئولیت محدود، پروسه‌ی خاصی دارد و باید در چهارچوب قوانین پیش بینی شده برای این امر صورت پذیرد. به صورت کلی مراحل انحلال شرکت با مسئولیت به شرح زیر است :

تشکیل جلسه ویژه و فوق ‌العاده

تمام شرکت های تجاری ثبت شده در دفترهای ثبت شرکت مجمع عمومی دارند. شرکت با مسئولیت محدود نیز از این قائده مستثنی نمی‌باشد. در وهله‌ی اول انحلال مجمع عمومی شرکت جلسه فوق‌العاده ای شکل داده می‌شود و در آن اعضا برای انحلال شرکت تصمیم می‌گیرند.

ارسال کردن صورتجلسه به اداره و سازمان های ثبت شرکت‌ ها

در مرحله بعد صورتجلسه توسط پست پیشتاز به همراه دیگر مدارک مورد نیاز به اداره ثبت شرکت ها ارسال می‌گردد. اداره ثبت شرکت ها بعد از دریافت درخواست آن را به کارشناسان مربوطه واگذار می‌کند تا بررسی های مورد نیاز برای ادامه‌ی جریان انحلال روی صورت جلسه صورت گیرد.در صورت کامل بودن مدرک و نداشتن منبع قانونی، مسئول مربوطه نسبت به انحلال شرکت اقدام می‌‌کند.

پرداخت هزینه‌ها

بعد از طی شدن مراحل ذکر شده، مدیر تصفیه باید با اعلام دفاتر ثبت شرکت ها جهت پرداخت هزینه های لازم و امضای فرم انحلال حضوری به دفتر ثبت شرکت ها مراجعه کند. لازم به ذکر است که مدیر تصفیه باید تمام قرض ها و مطالبات شرکت را تعیین تکلیف کند و همچنین اقدامات موردنیاز جهت انتشار آگهی انحلال شرکت را نیز انجام دهد.بعد از تمام شدن کار تمام مدارک انحلال شرکت به مدیر تصفیه تحویل داده می شود.

 

انحلال شرکت با مسئولیت محدود به واسطه ی دادگاه

درخواست انحلال شرکت با مسئولیت محدود از دادگاه مشروط به یک سری قوانین است.طبق قوانین تجارت، متقاضیان انحلال شرکت با مسئولیت محدود، فقط زمانی می‌توانند درخواست خود را به دادگاه ارائه کنند که چهار پیش شرط از قبل تعریف شده در قانون برای انحلال فراهم باشد.

جمع بندی

 بعد از تصمیم گیری، نیاز است که از بین اعضا یک شخص را به عنوان مدیر تصفیه انتخاب کرده و تمامی وظایف اعضا و هیئت مدیره و امور مربوط به انحلال شرکت را به آن شخص واگذار نمایند.بعد از این مراحل، صورتجلسه مربوط به انحلال توسط مجمع عمومی نیز تنظیم شده و به امضای مدیر تصفیه، شرکا می‌رسد.

برای انحلال شرکت با مسئولیت محدود نیز باید مراحلی را طی کرد. بعد از این‌‌که تصمیم به انحلال شرکت قطعی شد، درخواست انحلال نوشته‌شده باید توسط همه شرکای شرکت امضا شود. البته در یک مورد نیاز به امضای همه افراد شرکت نیست و آن هم هنگامی است که دو نفر از شرکا سهامی بیش از 50 درصد کل سهانم شرکت را دارند، در این صورت هنگامی که این دو نفر تصمیم به انحلال شرکت بگیرند، این عمل انجام خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

2 Comments

  1. Mahsa🧚🏻‍♀️🧜🏻‍♀️ گفت:

    برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود چه مدارکی نیاز است؟

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.