با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » حداقل اعضای شرکت سهامی خاص

حداقل اعضای شرکت سهامی خاص

حداقل اعضای شرکت سهامی خاص

فهرست مطالب

شرکت سهامی خاص یکی از انواع شرکتهای تجارتی می باشد سرمایه این نوع شرکت در هنگام تاسیس فقط به وسیله موسسین شرکت تامین می گردد. و سهام شرکت سهامی خاص در بورس اوراق بهادار معامله نمی گردد و به وسیله مردم قابل معامله‌ است. شرکت سهامی خاص یکی از زیر مجموعه های شرکت سهامی به حساب می‌آید که با حداقل اعضای شرکت سهامی خاص ۳ شریک در هنگام ثبت شرکت سهامی خاص شروع به کار می‌کند.

سهام این شرکت در بورس قابل خرید و فروش نیست ولی سهامدارانش می توانند سهامشان را با موافقت سهام‌داران به دیگری واگذار کنند و در زمان تشکیل این شرکت تمام سرمایه موسسان تامین می گردد و ۳۵ در صد آن در بانک سپرده‌ گذاری‌ می گردد. در نام این شرکت حتما کلمه سهامی خاص آورده شود.

میزان مسولیت شرکا در شرکت سهامی خاص بستگی به میزان  سرمایه  آورده هر یک از آنها دارد. هر یک از شرکای شرکت سهامی خاص به هر مقدار که در شرکت سرمایه گذاری کرده باشند به همان مقدار در توسعه و پیشرفت یا افت شرکت مسولیت دارند.

از دیگر مسولیت های که اعضای شرکت سهامی خاص دارند عبارتند از

  • تنظیم اساسنامه که باید به امضای کليه سهامداران برسد.
  • تنظیم اظهار نامه
  • تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی

شرایط عضویت هیئت مدیره شرکت سهامی خاص

شرایط عضویت در هیئت مدیره شرکت سهامی خاص

برای عضویت در هیئت مدیره شرکت سهامی خاص شخص باید اهلیت داشته باشد و سهامدار شرکت باشد و نبايد مشمول بعضی محرومیت‌ها و ممنوعیت‌های  که قانون مقرر کرده است باشد.

در این شرکت احراز سمت مدیریت شرط سنی ندارد بنابراین مدیر می تواند در هر سنی باشد مشروط بر اینکه دارای اهلیت باشد. مدیران شرکت سهامی خاص باید سهامدار شرکت باشند و سهام آنها تابع رژیم حقوقی خاصی است.

 

حداقل اعضا شرکت سهامی خاص

برای ثبت شرکت سهامی خاص از حداقل ۳ یا تعداد بیشتری از سهامدار و بازرس ( که نبايد از اعضای درجه  یک خانواده باشد) شکل می‌گیرد. بار تعهدی این نوع شرکت بسيار بالا تر از شرکت با مسولیت محدود می باشد. که به میزان درصد سهم سهام‌داران بستگی دارد.

 

حد اکثر  اعضای شرکت سهامی خاص

در شرکت سهامی خاص حداکثری وجود ندارد و می‌توان در اين نوع شرکت تعداد نا محدود عضو انتخاب کرد.

 

حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص

را اندازی هر کسب و کاری نیاز به سرمایه دارد که برای را اندازی شرکت سهامی خاص باید در زمان ثبت شرکت سرمایه اولیه به اداره ثبت شرکت‌ها  اعلام گردد و اوراق اساسی شرکت نیز قید گردد. در مورد این شرکت سرمایه اولیه حداقل یک میلیون ریال می باشد. که در هنگام ثبت ۳۵ درصد از این مبلغ یا مبالغ بالاتر باید نزد بانک واریز شود و مابقی در تعهد صاحبان سهام خواهد ماند. این سرمایه اولیه همان اعتبار شرکت سهامی خاص محسوب‌ می‌گردد و برای اخذ وام، رتبه بندی و بردن در مناقصه و مزایده موثر است.

مشاوره رایگان درباره ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص با ثبتیما

گروه ثبتیما با تکیه بر تخصص و تجارب چندین ساله موسسین خود وبرخورداری از کارشناسان حقوقی و ثبتی خبره، مفتخر است تا خدمات مربوط به کلیه امور ثبتی که شامل : تاسیس شرکت، رتبه بندی و ارتقاء رتبه، امور مالیاتی و مالی، ثبت برند آنلاین ، ثبت تغییرات شرکت ها و… را به شما مشتریان عزیز ارائه میدهد.برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان ما با شماره 49947000-021 تماس حاصل فرمایید.با مراجعه به سایت ثبت برند میتوانید امور ثبتی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.