ثبت برند آنلاین+مراحل و مدارک مورد نیاز

آیا تصمیم گرفته اید که کسب و کار خود را راه اندازی کنید یا در حال حاضر این کار را کرده اید؟ آیا در مورد نیاز به محافظت از لوگو یا نام شرکت خود، چیزی شنیده اید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه به ثبت برند آنلاین (TM) خود بپردازید؟ می دانید چگونه این کار به ایجاد یک نام تجاری موفق کمک می کند؟ در این مقاله سعی می کنیم به شما توضیح دهیم که چرا و چگونه از علامت تجاری (TK) خود در برابر رقبا محافظت کنید. علامت تجاری (برند) نشانه ای است که توسط آن، تفاوت میان خدمات و کالاهای هر شرکت با شرکت های دیگر مشخص می شود. برندها می توانند کلمات، اعداد و عناصر تصویری باشند.

لوگو چیزی است که مصرف کننده همواره از شما به خاطر خواهد داشت. به همین دلیل، در شرایط رقابت بازار، شرط لازم برای کسب و کار مطمئن و شناخته شدن محصولات شما، حفاظت از علامت تجاری است. قبل از ارسال لوگوی خود برای ثبت، باید نام علامت تجاری را بررسی کنید. این امر با جستجو امکان پذیر بوده و به شما این فرصت را می دهد که ببینید آیا برند مشابه شما وجود دارد یا خیر. بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه ثبت علامت تجاری و اهمیت آن بیندازیم.

شرکت ثبتیما با سالها تجربه در زمینه امور ثبتی و ثبت برند تجاری مفتخر است تا ثبت برند آنلاین را برای شما مشتریان عزیز به صورت کامل و قانونی به انجام برساند.با مراجعه به سایت ثبت برند ثبتیما  دیگر خدمات مجموعه ما را مشاهده نمایید و برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان از طریق راه ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

اهمیت-ثبت-برند

چرا ثبت برند اهمیت زیادی دارد؟

اهمیت ثبت برند

مهمترین چیزی که یک شرکت در هنگام ثبت برند آنلاین دریافت می کند، تضمین امنیت پول آن است. هر کارآفرین برای تبلیغ برند خود، سرمایه گذاری انجام می دهد. اگر برند ثبت نشده باشد، هر کسی می تواند برای خود آن علامت تجاری را انتخاب کند. این موضوع ناراحت کننده فقط مربوط به رقبا و شرکت های دیگر مناطق نیست. افرادی که با اصطلاح ترول شناخته می شوند، وجود دارند. ترول ها، افرادی هستند که به دنبال مارک های ثبت نشده می گردند و آنها را برای خود ثبت می کنند.

سپس آنها از صاحبان مشاغل برای فرصت ادامه استفاده از علامت تجاری خودشان، تقاضای پول خواهند کرد. ثبت علامت تجاری مزایای دیگری نیز دارد که عبارتند از:

  • سود شرکت زمانی رشد می کند که نام تجاری قابل تشخیص باشد.
  • شرکت برای استفاده از علامت تجاری تحت مجوز خود، حق امتیاز دریافت کند.
  • می تواند این امتیاز را بفروشد.
  • از طریق دادگاه می تواند از متخلفان و کپی برداران غرامت دریافت کند.
  • فرصتی برای شروع کار با شبکه های بزرگ وجود دارد.
  • نام تجاری را می توان به دارایی نامشهود شرکت تبدیل کرد که باعث افزایش ارزش آن می شود.

بدون ثبت برند، صاحبان مشاغل نمی توانند مطمئن باشند که برند در اختیار آنها خواهد ماند. همچنین بدین ترتیب تمام پول سرمایه گذاری شده در تبلیغات، به سود رقبا یا ترول های ثبت اختراع تمام نمی شود.همین حالا برای ثبت برند خود اقدام کنید،مجموعه ثبتیما همه روزه آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز میباشد کافیست برای ثبت برند خود اقدام نمایید تا به بهترین شکل توسط متخصصان و کارشناسان این مجموعه به انجام رسد.

مراحل ثبت برند آنلاین

ثبت برند آنلاین شامل چه مواردی می شود؟

مراحل ثبت برند آنلاین

برای ثبت برند آنلاین چه چیزی لازم است؟ دستورالعمل این کار ساده می باشد. تمام جنبه های حقوقی اصلی مربوط به ثبت اختراع مالکیت معنوی در ایران، طبق قانون مدنی توضیح داده شده اند. تمام اشیاء ثبت شده در بخش مالکیت معنوی ذخیره می شوند. همه می توانند به بررسی ثبت شده یا نشده بودن برندهای مورد نظر بپردازند. فقط یک شخص حقوقی یا یک کارآفرین فردی می تواند علامت تجاری را برای خود ثبت کند. علائم تجاری در طبقات خاصی از پیکربندی بین المللی کالاها و خدمات (ICGS) ثبت می شوند.

در مجموع 45 کلاس برای انواع مختلف فعالیت ها وجود دارند. به طور مثال اگر برند لباس X را در کلاس 25 ثبت کنید، دیگر برند پوشاکی با نام X وجود نخواهد داشت. البته شرکت هایی که در صنف های دیگر (پارچه، غذای کودک، اسباب بازی) کار می کنند، می توانند شرکتی با همین نام افتتاح کنند.

شرکت ها می توانند خودشان یک علامت تجاری ثبت کرده یا به وکلای ثبت برند آنلاین مراجعه کنند. وکلای ثبت اختراع، در امور مالکیت معنوی تخصص دارند. یک وکیل ثبت برند متخصص باید دارای پارامترهای زیر باشد:

  • دارای تحصیلات عالی
  • حداقل 4 سال سابقه کار مرتبط با ثبت مالکیت معنوی
  • قبولی در آزمون و تایید صلاحیت
  • دارای گواهی رسمی دولتی

وکلای ثبت برند، بهتر از هر وکیل دیگری، مسائل ثبت علائم تجاری، اختراعات، مدل های کاربردی و سایر انواع مالکیت معنوی را درک می کنند. آنها می دانند که متخصصان چه الگوریتم هایی را برای تصمیم گیری در مورد ثبت به کار می برند. همچنین می دانند چه استراتژی را برای ثبت نام تجاری انتخاب کنند.

بررسی برندهای ثبت شده

اولین مرحله ثبت برند بررسی برندهایی است که قبلا ثبت شده است

بررسی کردن

قبل از ثبت درخواست، علامت تجاری را بررسی می کنید. علائم ثبت شده قبلی و جدید، قابل بررسی هستند. اگر کلمه ساختگی برای نام شرکت خود در نظر دارید، می توانید با بررسی برندهای ثبت شده، به طراحی آن بپردازید. چنانچه از کلمات معمولی استفاده می کنید، بهتر است راهنمایی های وکلای ثبت اختراع را به کار بگیرید.

انتخاب کلاس های طبقه بندی

به طور معمول، هر کسب و کار نیاز به ثبت علامت تجاری در چندین کلاس دارد. به عنوان مثال، فروشگاه ها باید در تمام کلاس های محصولی که می فروشند، یک برند ثبت کنند. روزی که درخواست علامت تجاری خود را ثبت کنید، حق تقدم در کلاس را خواهید داشت. اگر بعدها شرکت دیگری برای ثبت همان برند در کلاس مربوطه اقدام کند، رد می شود.

معاینه برند

معاینه برند شامل چه مواردی می شود؟

معاینه

متخصصان ثبت برند آنلاین، علامت را از نظر هویت و شباهت با سایر علائم تجاری ثبت شده بررسی می کنند.

ثبت

اگر هیچ برند مشابهی در حین بررسی یافت نشد، ثبت علامت تجاری به تنهایی امکان پذیر است. به درستی تمام کلاس های طبقه بندی ضروری برای نوع فعالیت خود را تعیین کنید. شرکت ها با مراجعه به وکلای ثبت اختراع، می توانند از خدمات زیر بهره مند شوند.

  • بررسی علامت تجاری قبل از ثبت
  • انتخاب کلاس های مناسب
  • ارسال درست مدارک

مزایای کار با یک وکیل ثبت برند واضح است. شرط اصلی ثبت علامت تجاری، رایگان بودن آن و مطابقت با الزامات قانونی می باشد. شما می توانید علامت تجاری را به صورت رایگان در اینترنت بررسی کنید. سایت های زیادی وجود دارند که بر روی پایگاه های داده باز، به بررسی برند می پردازند.

نحوه درخواست ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری چگونه انجام می شود؟

نحوه درخواست ثبت علامت تجاری

ثبت برند آنلاین در طول تایید بر سه عامل اصلی زیر متکی می باشد.

شباهت آوایی

برندها ممکن است املا و معانی متفاوتی داشته باشند، اما اگر در تلفظ مشابه اند، رد شدن آنها ممکن است.

شباهت بصری

احتمال دارد، یک برند از نظر بصری به طور گیج کننده ای شبیه به دیگری باشد. بدین صورت خریدار یک نام تجاری را با دیگری اشتباه گرفته و نام تجاری نامناسبی را خریداری کند.

تشابه معنایی

اگر تعاریف از نظر معنی بسیار شبیه به یکدیگر باشند، برند برای ثبت شدن دچار مشکلاتی خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند آنلاین

چه مدارکی برای ثبت برند آنلاین لازم است؟

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند آنلاین

شما باید لیست مدارک زیر را جهت ثبت برند آنلاین ارسال کنید:

  • درخواست در فرم مقرر
  • نمونه ای از علامت تجاری یا عکس
  • شرح مفصل آن، توضیح دلایل استفاده از نمادها، علائم و سایر عناصر علامت گذاری
  • تهیه و ارسال درخواست ثبت نام
  • بررسی تعیین نام
  • لیست کالاها و خدمات قابل ارائه توسط برند
  • تایید پرداخت هزینه دولتی (صورت حساب بانکی، رسید)
  • آدرس پستی برای مکاتبات
  • اطلاعات مربوط به متقاضی (نام سازمان یا نام کامل کارآفرین)
  • محل و آدرس (سازمان مجاز)
  • کد کشوری
  • اطلاعات مربوط به نماینده (وکیل ثبت اختراع)
  • تصویر برچسب و توضیح مختصر، معنی و ویژگی های آن
  • تاریخ
  • امضای متقاضی

برای ثبت نام تجاری، باید درخواست ارسالی به زبان فارسی ارائه شود. اگر مدارک ضمیمه، به زبان خارجی باشند، ارسال بسته دوم به همراه ترجمه فارسی ضروری است.

جمع بندی

فقط با ثبت علامت تجاری، یک شخص حقوقی یا کارآفرین، حق انحصاری استفاده از نام تجاری را به دست می آورد. هنگام رخ دادن یک مشکل قضایی، اثبات اینکه شما ابتدا از نام تجاری استفاده کرده اید، بدون ثبت برند آنلاین، بسیار دشوار خواهد بود. آیا می خواهید در یک دعوی قضایی طولانی شرکت کنید یا به سادگی درخواست ثبت علامت تجاری را از قبل ارائه دهید؟ از نظر هزینه های مالی و زمانی، ثبت پیشگیرانه یک علامت تجاری، همیشه آسان تر و موثرتر از دادخواهی علیه سازمان های رقیب است.

با ثبتیما تا ابد باقی بمان

سوالات متداول

  • ثبت علامت تجاری چیست و چه مزایایی دارد؟

علامت تجاری ثبت شده، نام تجاری یک محصول یا شرکتی است که از آنجایی که در مرجع ذیصلاح به ثبت رسیده است، به صورت قانونی شناخته شده است و ایجاد کننده آن تنها کسی است که می‌تواند از آن استفاده کند. پس از ثبت برند تجاری، هیچ شرکت دیگری نمی­تواند از آن استفاده کند.

  • چگونه میتوانیم برای ثبت برند آنلاین اقدام نماییم؟

شما میتوانید برای خدمت بسیار ارزشمند و مفید ثبت برند آنلاین و دیگر خدمات ثبتی همچون ثبت شرکت سهامی خاص و … به سایت ثبت برند ثبتیما مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 49947000-021 تماس حاصل فرمایید.کارشناسان و مشاوران ما همواره آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز میباشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

با ثبتیما تا ابد باقی بمان …

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای