با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » نمونه صورت جلسه انتخاب بازرسین

نمونه صورت جلسه انتخاب بازرسین

نمونه فرم انتخاب بازرسین

فهرست مطالب

انتخاب کردن یک بازرس برای شرکت از رکن های بسیار مهم و تاثیرگذار در شرکت های سهامی به شمار می‌آید که به هیچ وجه نمی‌توان از اهمیت آن چشم پوشی کرد.بررسی نمونه صورت جلسه انتخاب بازرسین به شما کمک می کند که از این روند و تنظیم صورتجلسه آگاهی بیشتری کسب کنید. به همین منظور در ادامه ی این مطلب یک نمونه صورتجلسه جهت مشاهده و بررسی شما قرار می‌دهیم.

با مراجعه به سایت ثبت برند ثبتیما میتوانید تمامی کارهای ثبتی شغلی خود را با تجربه ی چندین ساله ی کارشناسان این مجموعه به بهترین نحو انجام دهید.

بسمه تعالی
نام شرکت:……………….شماره ثبت ……………سرمایه شرکت ثبت‌شده………………..صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه ( یا عادی بطور فوق العاده ) شرکت…………. سهامی خاص ثبت شده به شماره………………..در تاریخ …………………ساعت………………با حضور کلیه/ اکثریت سهام‌داران در محل قانونی شرکت ( اگر جلسه در محل دیگری غیر از محل قانونی شرکت تشکیل شده آدرس آن محل نوشته شود) تشکیل گردید.
الف: در اجرای ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت:
1. خانم /آقای………به سمت رئیس جلسه
2. خانم/آقای………به سمت ناظر جلسه
3. خانم/آقای……..به سمت ناظر جلسه
4. خانم/آقای…….به سمت منشی جلسه انتخاب شدند.
ب: در خصوص دستور جلسه 1- انتخاب مدیران 2- انتخاب بازرسین 3- انتخاب روزنامه کثیرالانتشار 4-تصویب ترازنامه حساب سود و زیان به شرح ذیل اتخاذ تصمیم شد.
1. اعضای هیات مدیره عبارتند از خانم/آقای……………خانم /آقای……………..خانم/آقای……………برای مدت دو سال انتخاب و با امضاء ذیل صورتجلسه قبولی خود را اعلام می دارند.مجمع تصویب نمود در اجرای ماده 124 لایحه اصلاحی قانون تجارت می تواند رئیس هیات مدیره و مدیر عامل یک نفر باشد.
2. با رعایت ماده 147 لایحه اصلاحی قانون تجارت خانم /آقای …………….به سمت بازرس اصلی خانم / آقای……………..به سمت بازرس علی البدل برای مدت یک سال مالی انتخاب شدند.
3. روزنامه کثیرالانتشار ……………….جهت نشر آگهی های شرکت انتخاب شد.
4. پس از قرائت گزارش بازرس قانونی ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت منتهی به سال ………………مورد تصویب قرار گرفت.
ج: به خانم/آقای………………….احدی از سهامداران یا احدی از مدیران یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق الثبت و امضاء ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید.
امضا هیات رییسه

رئیس جلسه ……………….
ناظر جلسه………………..
منشی جلسه……………….
امضاء اعضای هیات مدیره:
1.

 

2.

 

3.

 

4.

امضا بازرسین

بازرس اصلی                                                                                                                   بازرس علی‌البدل

 

سهام داران شرکت ها که صاحبان و مدیران اصلی و تراز اول شرکت می باشند، برای مدیریت هر چه بهتر و باکیفیت تر امور داخلی و خارجی شرکت، هیئت مدیره ای را منصوب می کنند که با توجه به اختیارات وسیع آنان نیاز است افراد دیگری نیز بر این هیئت هم نظارت داشته باشند و گزارش کاملی از عملکرد امور شرکت و هیئت مدیره به سهام داران ارائه بدهند.بنابراین مسئله انتخاب بازرسین شرکت بعد از ثبت کردن شرکت یا در حین ثبت شرکت می باشد.در دست داشتن مدارکی همچون نمونه صورت جلسه انتخاب بازرسین که در پیش تر مشاهده کردید لازم میباشد.

به طور کلی می‌توان گفت که بازرسان رکن اساسی و مهم دیگری از ارکان سه گانه شرکت های تعاونی اند. اساسنامه تعداد بازرسان را که امکان دارد یک نفر یا بیشتر باشد را تعیین می‌کند. بازرسانی به مدت یک سال مالی انتخاب می‌گردند و انتخاب دوباره ی آن ها مانعی ندارد.

مجمع عمومی عادی بازرسان را بر می‌گزیند، اما اولین بازرس را مجمعی که با حضور داوطلبان عضویت در آغاز راه اندازی و تاسیس شرکت که به عنوان اولین مجمع عمومی عادی تشکیل می گردد ، انتخاب می‌کند. لازم به ذکر است که علاوه بر اشخاص حقیقی ، اشخاص حقوقی نیز قادر خواهند بود به سمت بازرسی انتخاب گردند.

شیوه انتخاب بازرسین

شیوه انتخاب بازرسان

انتخاب بازرسین یا بازرس در شرکت ها، در ابتدا توسط مجمع عمومی و بعدها از سمت مجمع عمومی عادی انجام می شود. علاوه بر این، مجمع عمومی حتما باید یک یا چند بازرس علی البدل هم برگزیند. تا در شرایطی که بازرس فوت کرد یا استعفا داد یا حتی سلب شرایط، یا عدم قبول سمت شغلی توسط بازرس یا بازرسان اصلی به جهت انجام دادن وظیفه های بازرسی دعوت بشوند.

همان طور که پیش نیز گفته شد، هر یک از شرکت های سهامی و تجاری در مدت زمان فعالیت خودشان حتما باید بازرسی قانونی برای انجام امور بازرسی در شرکت داشته باشد و هیچ گاه سمت شغلی و جایگاه بازرس نباید در یک شرکت خالی بماند.

بازرسان شرکت ها در مجمع عمومی عادی انتخاب می شوند که برای رسیدگی به امور مربوط به عزل و یا تشکیل مجامع انجام می شود .

 

شرایط انتخاب بازرسان

بازرس ها باید به این اطمینان دست پیدا کنند که حق و حقوق صاحبان سهام به صورت قانونی و کاملا مطابق با چیزی که در اساسنامه شركت قید شده است، کاملا يكسان رعايت شده باشد و اگر مديران برخلاف حقيقت اطلاعاتی به سهام داران بدهند ، بازرسان باید آن مسئله را به اطلاع مجمع عمومي برسانند.

از آن جایی که بازرس قانونی دارای وظایف و مسئولیت های بسیار مهمی می‌باشد قوانین تجارت درباره‌ی شیوه گزینش و فعالیت بازرس قانوني چاره اندیشی هایی را در نظرگرفته است. بازرس قانوني شركت بايد توسط مجمع عمومی عادی همان شركت انتخاب شود.

طبق قانون تجارت تمام شرکت ها در مدت زمان فعالیت خود باید دارای بازرس قانونی باشند. بنا به هر علتی نباید این جایگاه خالی باشد.

با توجه به این موضوع بنا به ماده 153 اگر یکی از حالت های زیر صورت بگیرد و ذی نفع که همان سهام دار شرکت است متقضی این شود که دادگاه این صلاحیت را دارد که در این خصوص دخالت نماید و با در نظر گرفتن اساسنامه شرکت بازرس را انتخاب و انتصاب نماید.

  • بازرس قانوني توسط مجمع عمومی انتخاب نگردد.
  • بازرس قانوني توانایی ارائه گزارش سالانه خود را نداشته باشد یا از انجام این کار خودداری و سرپیچی کند.

مشاوره با ثبتیما

جمع بندی

با توجه به قانون تجارت چند بازرس قانونی را می توان برای به عهده گرفتن این سمت و جایگاه انتخاب کرد. چند بازرس قانوني براي عهده دار شدن اين سمت در نظر گرفت. بازرسان انتخاب شده قادر هستند هر کدام به طور جدا به کارهای خود بپردازند ولی طبق ماده 150، بازرسان قادرند به طور مشترک يك گزارش رسمی تهيه کنند و به مجمع عمومی تحویل بدهند، در این صورت ديدگاه‌های گوناگون هر يك در گزارش آورده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ثبتیما با شماره 49947000-021 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.