با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود

قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود

فهرست مطالب

شرکت های تجاری انواع مختلفی دارند که شرکت با مسئولیت محدود یکی از انواع مختلف این شرکت ها به شمار می‌آید. قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ابتدای فرآیند ثبت شرکت برای متقضایان و مدیران وجود دارد که باید به آن قوانین دقت و توجه لازم را داشته باشند. ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، جهت تاسیس کردن بنگاه های اقتصادی کوچک و انجام دادن فعالیت های اقتصادی به شکل محدود، مناسب است. به دلیل آن که این نوع شرکت ها با مسئولیت محدود می باشد با وجود حداقل دو شریک و دو شخص ثبت می شود.

در هنگام ثبت شرکت باید اسم شرکت تحت عنوان و عبارت “با مسئولیت محدود”  ذکر و قید شود. لازم به ذکر است بدانید که شرکت با مسئولیت محدود از آن جایی که دست کم با دو نفر ثبت می شود، انتخاب بازرس در آن اختیاری می باشد. در این گونه شرکت ها، تشریفات تشکیل دهنده‌ی مجامع عمومی و عضو های هیئت مدیره و پخش و منتشر کردن آگهی ها گسترده نمی‌باشد.

 در شرکت های با مسئولیت محدود مدیران قدر خواهند بود برای مدت نامحدودی انتخاب شوند و فعالیت کنند. بنابر این مسئله مانند شرکت های سهامی نیازی به جلسات هیئت مدیره و مجامع برای تمدید مهلت فعالیت مدیران شرکت های با مسئولیت محدود ضروری نمی باشد.شرکت های با مسئولیت محدود و ثبت آن ها، از رایج ترین انواع شرکت هایی است که در کشور ایران به ثبت می رسد.

متقاضیان ثبت شرکت معمولا به علت داشتن شرایط ساده و آسان تر برای کسب و کارهای نوپا، کوچک و متوسط، معمولا تمایل بیشتری برای ثبت شرکت های با مسئولیت محدود دارند.در ادامه ی بحث، به بررسی کامل و جامع قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود و روش های ثبت شرکت با مسئولیت محدود از طریق شرکت ثبتیما می پردازیم.

قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود

بررسی قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود، سازمانی تشکیل شده ازحداقل دو شریک و سهام دار است که در زمینه ی تجارت کار می کنند. میزان مبلغی که در شرکت با مسئولیت محدود به وسیله ی شرکا و سهام داران سرمایه گذاری می شود به صورت اوراق مشارکت تقسیم بندی نمی شود. هر یک از سرمایه گذاران و سهام داران در پرداخت هزینه های شرکت مسئول و متعهد هستند و با توجه به نسبت سرمایه ی خودشان در برابر هزینه ها و مبالغی که شرکت خرج کرده است مسئول به پرداخت می باشند.

قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود متعدد است و از اهمیت بالایی برخوردار هستند که هر یک از مدیران و سرمایه گذاران باید به هنگام ثبت شرکت به آن دقت داشته باشند. شرکت با مسئولیت محدود، زمانی برپا و تاسیس می گردد که تمامی هزینه های شرکت کامل پرداخت شده باشد و سهم شرکای نسیه تعیین و به آن ها تحویل داده شده باشد.

مسئولیت هر شریک 

 هر شریک در شرکت با مسئولیت محدود، فقط به میزان و مقدار سرمایه ای که متعلق به خودش می باشد و آن را به شرکت تزریق کرده است، در برابر بدهی، تعهدات و هزینه های شرکت مسئولیت دارند. بنابراین، شرکت با مسئولیت محدود از این لحاظ بسیار مشابه به شرکت سهامی است.

به طور کلی سهامداران و شرکا در شرکت با مسئولیت محدود، به میزان سرمایه ی مختص خودشان موظف و مسئول در پرداخت بدهی و هزینه های شرکت مسئولیت محدود می باشند.

اسم شرکت با مسئولیت محدود

در قانون تعیین اسم شرکت با مسئولیت باید به نکته ی مهمی توجه داشته باشد و آن نکته این است که در اسم شرکت حتما و حتما باید عبارت ” با مسئولیت محدود ” ذکر شود، چیزی که حائز اهمیت است این اسن که قبل یا بعد از نام شرکت، حتما این عبارت قید و درج شده باشد.

تخلف از این قانون پیامد هایی نیز در پی دارد و در صورتی که از درج این عبارت خودداری کنید، شرکت شما در قبال اشخاص ثالث، یک شرکت تضامنی و تابع مقررات آن محسوب می شود.

قانون دیگری که در این مورد وجود دارد، اسم شرکت به هیچ وجه نباید متضمن اسم شخصی از سهام داران و شرکا باشد، در غیر این صورت آن فرد می تواند در برابر اشخاص ثالث حکم شریک در شرکت تضامنی را داشته باشد و مسئولیت پرداخت همه‌ی هزینه ها و بدهی های شرکت بر عهده ی آن شخص گذاشته می شود.

مسئولیت شرکا در صورت بطلان شرکت

آن دسته از شریک ها و سهام دارانی که باطل شدن شرکت با استناد به عمل و تصمیم آن ها صورت می پذیرد و همینطور مدیران و ناظرانی که در آن مدت سر کار بوده و فعالیت داشته اند اگر مرتکب تقصیر و کوتاهی شده باشند، در مقابل افرادی که ضرر و زیان دیده اند مسئولیت تضامی دارند. 

مدیران در شرکت با مسئولیت محدود

تعداد مدیران در شرکت های با مسئولیت محدود امکان دارد که یک یا چند نفر باشد، در صورتی که در شرکت های سهامی تعداد مدیران در شرکت سهامی خاص 3 نفر و در شرکت سهامی عام 5 نفر است. معمولا تعداد مدیران در شرکت ها عددی فرد است اما الزامی قانونی وجود ندارد و تعداد مدیران می تواند زوج یا فرد باشد.

3- مدت مدیریت مدیران در این گونه شرکت ها ممکن است به مدت زمان خاصی محدود شود یا اینکه نامحدود باشد. در صورتی که در شرکت های سهامی مدت مدیریت محدود به دوره های 2 ساله است.

حق رای هر شریک در شرکت با مسئولیت محدود : توانایی سهامداران در شرکت مسئولیت محدود برای رای دادن در زمینه های مختلف بستگی به میزان سرمایه آن ها در شرکت دارد.

انحلال شرکت با مسئولیت محدود

انحلال شرکت با مسئولیت محدود اغلب به دلایل ذیل اتفاق می افتد :

  • هنگامی که شرکت به جهت انجام موضوع یا ماموریت خاصی تشکیل شده باشد و آن موضوع به پایان رسیده باشد یا انجام دادن آن تقریبا غیرممکن شده باشد.
  • وقتی شرکت با مسئولیت محدود برای مدت معین و مشخصی تشکیل شده باشد و آن مدت تمام شده باشد، مگر اینکه مدت زمان مشخص شده قبل از انقضای مدت تمدید شود.

مشاوره ثبتی

ثبت شرکت با ثبتیما

در بخش قبلی به قوانین ثبت شرکت مسئولیت محدود اشاره نمودیم. برای اینکه شرکت خود را به ثبت برسانید باید سلسله مراتب و قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود را رعایت کنید و طبق مراحل تاسیس شرکت مراحل را به طور منظم و به ترتیب طی کنید. حال برای اینکه ثبت شرکت خود را کاملا مطابق با قوانین گفته شده و با اطمینان و اعتماد بیشتری انجام دهید می توانید کار های ادارای خود را با خیال راحت و آسوده به شرکت ثبتیما بسپارید و یا از متخصصین و مشاورین خبره این مجموعه بهره مند شوید.

گروه ثبتیما با تعداد رضایت بالای مشتریان یکی از بهترین مراکز برای امور ثبتی می باشد و از آن جایی که از کارشناسان حقوقی، متخصصین خبره و با تجربه ای برخوردار است در این مسیر به خوبی شما را راهنمایی می کند تا بهترین تصمیم ها را برای کسب و کار خودبگیرید.

همین طور لازم به ذکر است که شرکت ثبتیما همه ی خدمات ثبت شرکت ها، امور مالیاتی و مالی را در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین قیمت برای متقاضیان ثبت شرکت انجام می دهد.سایت ثبت برند ثبتیما همه روزه آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز میباشد.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.