با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » سامانه ساجات

سامانه ساجات

سامانه ساجات

فهرست مطالب

ساجات چیست؟

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سال 1388 «سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی» را راه‌اندازی کرد که به اختصار آن را «ساجات» نامید. از اهداف اصلی این سامانه رتبه‌بندی شرکت‌ها می‌باشد. تمامی شرکت‌های پیمانکاری، انفورماتیک، مشاور و طرح و ساخت برای رتبه‌بندی نیاز دارند تا در این سامانه ثبت نام کنند. از کاربردهای سامانه ساجات، علاوه بر اخذ یا ارتقا رتبه، می‌توان به مشاهده میزان ظرفیت های رشته‌ها، اطلاع از اخبار، اطلاع از آیین‌نامه‌های سازمان و … اشاره کرد.

رتبه‌بندی سامانه ساجات

هر شرکتی می‌تواند باتوجه به نوع فعالیت خود گواهینامه مورد نظر را دریافت کند. شرکت‌های زیر برای دریافت گواهینامه و اخذ رتبه باید از طریق سامانه ساجات اقدام کنند:

  1. شرکت‌های پیمانکاری (گواهینامه صلاحیت پیمانکاری)
  2. شرکت‌های مشاور (گواهینامه صلاحیت مشاوران)
  3. شرکت‌های انفورماتیکی (گواهی رتبه‌‌بندی و احراز صلاحیت شرکت‌های انفورماتیکی)

سامانه ساجات

همان‌طور که گفته شد، برای اخذ رتبه از ساجات باید در این سامانه ثبت نام کنید. بعد از ثبت نام در این سامانه می‌توانید برای اخذ رتبه اقدام کنید.

مدارک لازم برای اخذ رتبه در سامانه ساجات

قبل از گفتن نحوه ثبت نام در سایت، بهتر است به مدارک لازم جهت بارگذاری در سایت اشاره کنیم. برای این‌که بتوانید در سامانه ساجات برای رتبه‌بندی شرکت خود اقدام کنید، نیاز به مدارک لازم دارید. این مدارک عبارت هستند از:

  • تصویر صفحه اول شناسنامه، تصویر پشت و روی کارت ملی و تصویر کارت پایان خدمت به‌همراه یک قطعه عکس 4*3 و نمونه امضا
  • تصویر مدارک تحصیلی دانشگاهی هیئت مدیره و سهامداران
  • قراردادهای شرکت
  • کپی آخرین اظهارنامه مالیاتی
  • اظهارنامه ثبتی شرکت‌های سهامی خاص
  • تقاضانامه و شرکت‌نامه برای شرکت‌های با میئولیت محدود
  • آگهی تاسیس
  • مدرک رتبه‌بندی کنونی
  • پرینت سوابق بیمه از سامانه سوابق تامین اجتماعی و رمز بیمه (درمورد مدیرعامل و کارکنان، آخرین بیمه باید در شرکت متقاضی باشد
  • کپی از مدارک افراد دولتی که قبلاً در شرکت مشغول بودند
  • ضمنا در مورد افراد بازنشسته ارائه حکم معتبر بازنشستگی دارای تاریخ برقراری بازنشستگی و قراردادهای کاری دارای شماره و تاریخ به‌همراه ریزپرداخت‌های بانکی انجام‌شده از طرف شرکت به شخص بازنشسته الزامی می‌باشد
  • گواهی سابقه کار مدیران و کارکنان امتیازآور
    نکته: آخرین بیمه مدیرعامل و کارکنان امتیازآور باید صرفا از شرکت متقاضی باشد
  • تصویر نامه ابلاغ قرارداد
  • فرم 100
  • فرم 200
  • تصویر متن موافقت‌نامه و پیمان
  • تصویر الحاقیه‌ها و متمم‌های قرارداد و نامه افزایش یا کاهش مبلغ و مدت (درصورت وجود)
  • تصویر مفاصاحساب بیمه (درمورد قراردادهای منعقده با بخش دولتی ارائه نامه تأییدیه مبلغ قرارداد و تاریخ شروع و پایان پذیرفته خواهد گردید)
  • اساسنامه
  • اطلاعات مربوط به گواهینامه قبل از ساجات که شامل محل صدور گواهینامه، نام و نام خانوادگی مقام صادرکننده گواهینامه، تاریخ صدور و اعتبار گواهینامه قبلی و … می‌باشد)
  • تقاضای رتبه‌بندی باید در برگه‌ای با سربرگ باشد
  • تصویر آخرین صورت وضعیت تجمعی قرارداد • برای کارهایی که کارکرد آن‌ها در بیش از یک رشته انجام گردیده، نامه تایید درصد تفکیک رشته‌ها از کارفرما یا مشاور ارائه گردد

راهنمای ثبت نام در ساجات

در مرحله اول، مانند شکل زیر، وارد سایت ساجات شوید و در زیر تصویر گزینه «ثبت نام» را بزنید.

سامانه ساجات

بعد از ثبت نام و وارد شدن به سامانه، اطلاعاتی که سامانه از شما می‌خواهد را وارد کنید.

سامانه ساجات

سپس اطلاعات کاربری مانند شناسه و گذرواژه برای شما از طریق ایمیل ارسال می‌شود (از یک ایمیل در دسترس و معتبر استفاده کنید). بعد از آن، مدارکی را که در قسمت قبل گفته شد را بارگذاری کنید (بهتر از تمامی فایل‌ها در فرمت JPEG یا PNG باشد تا در بارگذاری دچار مشکل نشوید). تا توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارزیابی و بررسی شود. پر کردن تمامی قسمت‌هایی که در کنار آن‌ها یک علامت قرمز وجود دارد الزامی است. سپس کد امنیتی خواسته‌شده را وارد کنید (زبان سیستم بر روی انگلیسی باشد) و بعد از آن گزینه ثبت اطلاعات را بزنید. اکنون برای شما اطلاعات کامل شرکت نمایش داده می‌شود. دقت کنید که اطلاعات شرکت درست باشد. بعد از اطمینان از درستی اطلاعات، از این صفحه پرینت بگیرید تا صاحبان امضا در شرکت آن را امضا کنند. سپس روی این برگه مهر شرکت را بزنید.

در مرحله دوم بعد از این که تمامی مدارک شرکت توسط سازمان برنامه و بودجه بررسی شد، اطلاعات کامل شما به سازمان مربوطه (سازمانی که مرتبط با شرکت شماست) ارسال خواهد شد. بعد از تایید کامل این مدارک، از شما خواسته خواهد شد تا اکنون، تمام مدارکی را که به‌صورت الکترونیکی بارگذاری کردید، به‌شکل فیزیکی ارسال کنید. تمامی مدارک گفته‌شده و آن برگه پرینت گرفته‌شده و امضاشده را نیز به معاونت راهبردی ریاست جمهوری بفرستید. بعد از آن اقدام به دریافت گواهینامه صلاحیت شرکت و رتبه شرکت کنید.

شما می‌توانید برای راهنمایی و نحوه ثبت نام در سامانه ساجات و کسب رتبه مورد نظر برای شرکت خود با ما تماس بگیرید. مشاوران و کارشناسان ثبتیما با سال‌ها تجربه در موضوع رتبه‌بندی شرکت‌ها به شما را برای کسب رتبه راهنمایی خواهند کرد.

رتبه بندی صلاحیت پیمانکاران و مشاوران

همان‌طور که بیان شد، سامانه ساجات برای رتبه‌بندی صلاحیت پیمانکاران، مشاوران، شرکت‌های افورماتیک و طرح و ساخت راه‌اندازی شد. در واقع صاحبان این شرکت‌ها برای رتبه‌بندی باید از طریق این سامانه اقدام کنند. اهمیت این سامانه از آن‌جایی مشخص می‌شود که شرکت‌ها برای بستن قرارداد با سازمان‌های دولتی حتماً باید دارای رتبه یا گرید باشند. در واقع شرکت‌های فاقد رتبه نمی‌توانند با شرکت‌های دولتی قرارداد ببندند. درنتیجه برای کسب رتبه، شرکت‌ها باید در این سامانه ثبت نام کرده و رتبه کسب کرده باشند. بعد از کسب رتبه، شرکت‌ها می‌توانند در مناقصات دولتی شرکت کنند.

ثبت نام در سامانه ساجات و اخذ رتبه باعث می‌شود که شرکت‌ها با رقبای خود مقایسه شوند. این رتبه‌بندی باعث می‌شود که تمامی نقاط ضعف و قدرت شرکت‌ها مشخص شود که همین باعث خواهد شد شرکت‌ها در راستای کسب رتبه بهتر در حوزه خود تلاش بیش‌تری کنند. داشتن گرید باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی و … نسبت به وضعیت اجرایی، توان فنی و مالی و … شرکت‌ها اطلاعات کامل داشته باشند.

استعلام رتبه بندی شرکت

اما سازمان برنامه و بودجه برای همه افرادی که صرفاً می‌خواهند از رتبه یک شرکت با خبر شوند نیز سامانه‌ای به نام ساجار به‌وجود آورده است.

سامانه ساجار

در واقع همه افراد می‌توانند با ورود سامانه ساجار و وارد کرن نام کامل شرکت مورد نظر به اطلاعاتی از جمله اطلاعات کلی شرکت (نام کامل شرکت، شناسه ملی، مدیرعامل، آدرس و…) دسترسی داشته باشند. علاوه بر آن تمامی اطلاعات مربوط به رتبه‌بندی شرکت مانند نوع رتبه، وضعیت گواهی‌نامه، محل صدور و …) نیز در سامانه ساجار موجود است.

با ثبتیما تا ابد باقی بمان
همراه با ما باشید در تمامی شبکه های اجتماعی
Aparat: aparat.com/Sabtima
Telegram: https://t.me/sabtima1
Instagram : sabti.ma
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.