با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » تمامی مراحل ثبت شرکت در مشهد+ مدارک مورد نیاز

تمامی مراحل ثبت شرکت در مشهد+ مدارک مورد نیاز

مدارک لازم برای ثبت شرکت در مشهد

فهرست مطالب

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد راه اندازی یک کسب و کار را داشته اید، اما نمی دانستید که از کجا باید شروع کنید؟ ایجاد شرکت می تواند یک قدم اولیه برای ساختن یک کسب و کار باشد. ثبت یک شرکت مراحل زیادی دارد و شما باید نسبت به تمامی روند آن اطلاع کامل داشته باشید. همچنین باید بدانید که هدف شما از تاسیس شرکت چیست و چه نوع شرکتی را برای ثبت کردن مد نظر دارید؟شهر مشهد به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و نزدیکی با مرز، می تواند مبدا تاسیس شرکت های مختلف تجاری و بازرگانی باشد. معمولا بیشترین شرکتی که در این شهر به ثبت می رسد، با موضوع صادرات و واردات خواهد بود. برای انتخاب نوع شرکت و مراحل ثبت آن، لازم است که در این زمینه اطلاع کامل داشته باشید. در ادامه به شرح تمامی مراحل ثبت شرکت در مشهد خواهیم پرداخت.

 
انواع شرکت

چند نوع شرکت می توان در مشهد ثبت کرد؟

انواع شرکت ها برای ثبت شرکت در مشهد

همیشه قبل از ثبت هر نوع شرکتی، باید با کارشناسان حقوقی در مورد آن موضوع مشورت کنید. این کارشناسان شما را در ثبت شرکت مناسب حوزه فعالیتتان راهنمایی می کنند که باعث می شود در وقت خود صرفه جویی کنید و دچار اشتباه نشوید. چند نوع شرکت برای ثبت وجود دارد که در ادامه شرح داده خواهند شد.

شرکت های با سهامی خاص در مشهد

برای ثبت شرکت سهامی خاص ، این نوع شرکت ها برای فعالین حوزه اقتصاد  که در صدد افزایش توانایی ها و تخصص خود هستند بسیار عالی می باشند. ثبت این نوع شرکت ها کاملا با شرکت های مسئولیت محدود متفاوت است. میزان مشارکت و مسئولیت هر عضو شرکت بسته به مقدار سهام دارد. تعداد افرادی که می توانند یک شرکت سهامی خاص را ایجاد کنند، سه نفر است و هر کدام باید حداقل 18 سال سن داشته باشند. از این سه نفر، دو نفر باید بازرس اصلی و یک نفر عضو علی البدل باشد. هنگام تاسیس شرکت باید سی و پنج درصد از سرمایه شرکت را به حساب مشترک شرکت واریز کرد.

شرکت های تضامنی در مشهد

شرکت هایی از این قبیل برای اهداف تجاری ثبت می شوند. تعداد افرادی که باید برای ثبت شرکت اقدام کنند، حداقل دو نفر هستند. مسئولیت اعضا به شکلی است که اگر سرمایه شرکت برای پرداخت قرض ها کافی نباشد، تمامی اعضا باید از سرمایه و دارایی خود نسبت به پرداخت قروض اقدام کنند. از مهم ترین مزایای ثبت این گونه شرکت ها این است که هیچ گونه حداقل سرمایه ای برای آن ها تعیین نشده و شما می توانید با هر شخصی که بخواهید اقدام به شراکت کنید و سرمایه خود را شریک شوید.

شرکت های مسئولیت محدود در مشهد

شرکت های مسئولیت محدود از نظر محبوبیت در رتبه بعد از شرکت سهامی خاص قرار می گیرند. این شرکت می تواند بین دو یا چند نفر تاسیس شود که هر کدام از اعضا به نسبت سرمایه خود مسئول تهدات خواهد بود. تعداد نفراتی که می توانند این نوع شرکت را تاسیس کنند، دو نفر است. هنگام ثبت شرکت می بایست اساسنامه و شرکت نامه مشخص را تنظیم کرد. حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت های مسئولیت محدود صد هزار تومان است که به هیچ وجه نباید قسمتی از آن را به حساب شرکت واریز کرد.

شرکت های تعاونی در مشهد

این گونه شرکت ها یک نوع شرکت مشارکتی هستند. بدین گونه که نیمی از سرمایه توسط اعضا و شرکا، و نیم از آن  توسط ارگان های دولتی و شرکت های دیگر تامین می گردد.

با توجه به امکان ثبت این دو نوع شرکت، باید حوزه هایی که امکان ثبت شرکت در آن ها وجود دارد هم مشخص شوند. این حوزه های کاری عبارتند از:

  • حوزه گردشگری
  • حوزه عمرانی
  • شرکت ساختمانی
  • حوزه تولیدی
  • شرکت دانش بنیان
  • شرکت خدماتی
  • حوزه پیمانکاری
مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت در مشهد به چه صورت است؟

مراحل ثبت شرکت در مشهد

با توجه به اینترنتی شدن اکثر فرآیند های ثبت نام، مراحل اولیه ثبت شرکت را نیز می توان به این صورت تکمیل کرد. در ادامه این مراحل به طور کامل شرح داده خواهند شد:

  1. در مرحله اول با مراجعه به وبسایت اداره کل ثبت شرکت ها به نشانی ssaa.ir، درخواست خود را مبنی بر ثبت شرکت ثبت کنید.
  2. سپس اطلاعات شخصی و نام کسی که درخواست ثبت شرکت را دارد وارد کنید.
  3. در مرحله سوم، باید نام شرکت را اتخاب کنید. در مورد نام شرکت باید گفت که شما امکان نوشتن پنج نام را دارید که می بایست به ترتیب اولویت دلخواه آن را بنویسید.
  4. موضوع شرکت که مهم ترین قدم است، در این مرحله تعیین می گردد.
  5. آدرس دقیق محل شرکت، کد پستی و شماره تلفن  را وارد کنید. اگر یکی از این موارد را به اشتباهی وارد کنید، مدارک موردنظر به آدرس اشتباهی فرستاده خواهد شد.
  6. با توجه به نوع شرکت، حداقل سرمایه را انتخاب کنید و آن را در فیلد موردنظر وارد کنید.
  7. سپس مشخصات تمامی اعضا، میزان سهم و مسئولیت آن ها را مشخص کنید.
  8. در مراحل آخر باید اطلاعات سال مالی و صورت جلسه هر یک از اعضا مشخص شود. اساسنامه نیز درج شود و به عنوان قدم آخر شرکت نامه را تنظیم کنید.

پس از انجام این مراحل، یک لیست از مدارکی که با توجه به نوع شرت لازم دارید، به شما نشان داده می شود که باید به صورت حضوری آن ها را تحویل دهید.

مدارک ثبت شرکت در مشهد

مدارک ثبت شرکت در مشهد چیست؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در مشهد

طبق قانون، برای شرکت های مختلف، مدارک متفاوت در نظر گرفته شده است. برخی از این مدارک برای انواع شرکت ها یکسان هستند اما در نحوه تنظیم رسمی با هم تفاوت دارند. نکته مهمی که باید رعایت کنید این است که در صورت نداشتن تخصص، نمی توانید مدارک را به تنهایی آماده کنید و در صورت ناقص بودن پرونده شما، به طور حتم برگشت خواهد خورد. پس بهترین کار این است که از مشاوران حقوقی در این زمینه کمک بگیرید.  در ادامه مدارک کلی برای ثبت شرکت مطرح خواهد شد:

  • انتخاب نام برای شرکت
  • تحویل یک کپی از مدارک تمامی اعضا
  • هیئت مدیره باید یک اقرار نامه را امضا کنند.
  • سرمایه اصلی شرکت باید تعیین شود.
  • تعیین کردن موضوع شرکت و نوع فعالیت آن

 برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود  و سهامی خاص هر کدام مدارک مخصوصی را نیاز دارند تا روند ثبت شرکت برای آن ها بدون مشکل طی شود.

مدارک لازم برای شرکت های مسئولیت محدود

  • یک کپی از شناسنامه همه میران و اعضا
  • تهیه دو جلد از اساسنامه شرکت
  • دو ورق شرکت نامه رسمی
  • تهیه دو برگ تقاضانامه برای ثبت شرکت موردنظر
  • آماده کردن سرمایه اولیه
  • گرفتن مجوز های لازم در صورت نیاز برای موضوع شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

  • امضا و ارائه دو نسخه از اساسنامه شرکت
  • تحویل یک گواهی بانکی برای اثبات واریز 35 درصد از سرمایه اولیه
  • گرفتن مجوز ها در صورت لزوم
  • همه سهامداران باید اظهارنامه شرکت را امضا کنند.
ثبت شرکت در مشهد

ثبت شرکت در مشهد چه شرایطی دارد؟

شرایط ثبت شرکت در مشهد

هر شرکتی که نیاز به ثبت شدن و گرفتن مجوز های ضروری را دارد، لازم است که قوانین مشخص شده توسط اداره ثبت را مطالعه کند. پس از مطالعه این ضوابط، باید نسبت به تهیه و ارائه مدارک موردنظر اقدام کنید. در این صورت می توانید شرکت را تاسیس کرده و به فعالیت های مورد نظر خود بپردازید. همچنین اگر موضوع شرکت شما به طوری باشد که نیاز به دریافت مجوز داشته باشد، باید برای آن اقدام کنید. پس از آن وقتی نوع شرکت را مشخص کردید، باید اعضا، مدیران و هیئت مدیره را نیز تعیین کنید.

هزینه ثبت شرکت در مشهد

هزینه هایی که باید برای ثبت شرکت بپردازید به دو صورت خواهند بود. این هزینه ها دولتی و غیر دولتی هستند که کاملا با توجه به نوع شرکت و تعداد اعضا آن متفاوت خواهند بود.

از هزینه هایی که در ابتدا باید بپردازید،  واریز مبلغ ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت ها خواهد بود. از جمله دیگر هزینه ها می توان به پرداخت حق الوکاله وکیل، حق ابطال تمبر سرمایه و حق چاپ اطلاعیه ثبت شرکت در روزنامه اشاره کرد.در صورت پرداخت این هزینه ها، روند  ثبت شرکت تقریبا بین بیست تا سی روز کاری طول خواهید کشید.

مشاوره جهت ثبت شرکت در تهران

اگر قصد ثبت شرکت در مشهد را دارید، باید بدانید که قبل از هر گونه اقدامی باید به تمامی روند کاری و نحوه ثبت آن آشنایی پیدا کنید. اکثر افراد از این فرآیند هیچ اطلاعی ندارند و ترجیح می دهند که کار های خود را به یک شرکت حقوقی بسپارند. این گونه شرکت ها و موسسات با در اختیار داشتن وکلا و مشاورین حقوقی حرفه ای، شما را در جهت ثبت شرکت راهنمایی می کنند و می توانند وکالتی را برای ثبت شرکت تنظیم کنند.

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که ثبت انواع شرکت فرآیندی زمان بر است و می توان گفت که حدودا دو هفته طول می کشد. همه مدارک باید آماده و تک به تک بررسی شوند. سپس پس از ثبت درخواست در سامانه، باید مدارک مورد نظر را به اداره ثبت شرکت ها تحویل داد. هنگامی که بازرسین از بررسی مدارک اطمینان حاصل کردند، باید یک آگهی برای معرفی ثبت شرکت در روزنامه درج شود. شما می توانید تمامی این مراحل را به کارشناسان و مشاوران حقوقی ما در مجموعه ثبتیما بسپارید. برای این کار کافی است تا با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

با ثبتیما تا ابد باقی بمان

سوالات متداول

آیا می توان برای ثبت شرکت در مشهد به صورت غیرحضوری اقدام کرد؟بله ،ثبت شرکت هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری امکان دارد.آیا هزینه ثبت شرکت برای همه انواع شرکت یکسان است؟خیر.هزینه های ثبت شرکت شامل هزینه های دولتی و غیردولتی است که با توجه به نوع شرکت متفاوت است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

با ثبتیما تا ابد باقی بمان …

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.