با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » راهنمای ثبت شرکت در عمان + مدارک و شرایط لازم

راهنمای ثبت شرکت در عمان + مدارک و شرایط لازم

فهرست مطالب

شروع یک کسب و کار در منطقه مناسب نیاز به تحقیق و تحلیل دارد و سپس انجام تجارت در سودآورترین کشور منطقه مانند عمان می تواند به شما در رقابت با رقبای جهانی در سطح بین المللی کمک کند. عمان یک کشور بکر است و در بین کشورهای خاورمیانه مورد علاقه سرمایه گذاران می باشد. راه اندازی یک کسب و کار در عمان  و ثبت شرکت در عمان یکی از هوشمندانه ترین تصمیمات سرمایه گذاران است؛ زیرا به شرکت های جدید اجازه ظهور و پیشرفت می دهد.

شرایط ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان چه شرایطی دارد؟

شرایط ثبت شرکت در عمان با ثبتیما

ثبت شرکت در تهران و هرجای دنیا شرایط خاصی دارد.ثبت شرکت یکی از گزینه های پیش روی متقاضیان مهاجرت و اخذ اقامت در کشور عمان می باشد. اگر قصد ثبت شرکت در عمان را دارید باید از کلیه قوانین ثبت شرکت در این کشور از جمله هزینه و مراحل ثبت شرکت آگاهی داشته باشید تا بتوانید با آگاهی از قوانین ثبت شرکت اقدام نمایید. برای ثبت شرکت و شروع به کار در این کشور ابتدا باید یک طرح اقتصادی یا طرح تجاری قوی داشته باشید. شرکت ثبتیما در ادامه به بررسی قوانین ثبت شرکت در کشور عمان می پردازد و شما را به مطالعه ادامه مقاله دعوت می کند.

ثبت شرکت در عمان

انواع شرکت برای ثبت در عمان

انواع ثبت شرکت در عمان

مراحل اولیه تاسیس یک شرکت بسیار مهم است چرا که شما اسکلت و ساختار شرکت خود را طراحی می کنید. هر صاحب کسب و کار باید یک ساختار شرکتی را بر اساس در دسترس بودن سرمایه و تعداد سرمایه گذارانی که مایل به سرمایه گذاری هستند انتخاب کند. صاحبان مشاغلی که مایل به ثبت شرکت خود در عمان هستند می توانند یکی از ساختارهای زیر را انتخاب کنند:

  1. شرکت با مسئولیت محدود

در روش تضامنی برای ثبت شرکت حداقل یک نفر و حداکثر 5 نفر لازم است که مسئولیت شرکت بین افراد تقسیم می شود و یک یا چند نفر به عنوان امضاء کننده محسوب می شوند.

  1. شرکت LLP

شرکت سهامی عام، شرکتی است که سرمایه آن  از طریق بازار سهام قابل خرید، فروش و مبادله می باشد و سهام آن بین مردم تقسیم می شود.

  1. شرکت سهامی خاص

یکی دیگر از روش های ثبت شرکت در قالب سهام خاص می باشد. در ثبت شرکت سهامی خاص سهام شرکت برای تجارت عمومی موجود نیست. ثبت شرکت سهامی خاص در عمان با حداقل 3 سهامدار و حداقل سرمایه لازم برای ثبت و راه اندازی این نوع شرکت 50000 ریال عمانی حدود 130000 دلار آمریکا می باشد.

  1. شرکت مشارکت محدود

ثبت شرکت در عمان با نام تضامنی نیز شناخته می شود، توسط 2 یا چند عضو تاسیس می شود. برای ثبت شرکت حداقل 1 شریک عام و 1 شریک با مسئولیت محدود الزامی است. شریک ضامن مسئول قروض و تعهدات شریک بدون محدودیت در مسئولیت می باشد.

شخص دوم یا شریک با مسئولیت محدود نسبت به شخص اصلی مسئولیت کمتری دارد و فقط تا میزان سرمایه ای که در شرکت سرمایه گذاری کرده می تواند در قبال بدهی و تعهدات شرکت پاسخگو باشد.

  1. نمایندگی تجاری

در روش اخذ نمایندگی در عمان باید شرکتی تاسیس شود که هدف آن تبلیغ، توزیع محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت خارجی در عمان باشد. عمده ترین کاربرد این نوع شرکت ها صادرات کالا و خدمات توسط یک تاجر بزرگ خارجی به عمان است.

  1. ایجاد شعبه

شرکت خارجی می تواند در عمان شعبه داشته باشد و فعالیت خود را در این کشور آغاز کند. شعبه تاسیس شده موظف به اخذ تاییدیه و مجوز از وزارت بازرگانی و صنعت عمان (MOCI) می باشد. بر این اساس، شعبه هیچ شرکتی از شرکت اصلی خود جدا و مستقل نیست، بنابراین مسئولیت فعالیت ها و تعهداتی را که بر عهده می گیرد.

  1. نمایندگی

این نوع شرکت ها فقط برای تحقیقات بازار یا برای اهداف تبلیغاتی می توان ایجاد کرد. انجام هرگونه تجارت یا فعالیت تجاری در عمان تحت عنوان دفتر نمایندگی قانونی نیست.

ثبت شرکت در عمان و فواید آن

ثبت شرکت در عمان چه فایده هایی دارد؟

فواید ثبت شرکت در عمان

  • عمان دارای چندین منطقه آزاد تجاری و صنعتی است که حق مالکیت را به کشورهای خارجی اعطا می کند و آنها را تا 50 سال از مالیات معاف می کند.
  • تجار ایرانی برای انتقال کالا می توانند کالاهای خود را از بندر صحار انتقال دهند و در نتیجه واردات کالا به ایران را تا حد زیادی کاهش دهند.
  • امنیت و ثبات اقتصادی بسیار بالا برای سرمایه گذاری بلند مدت
  • Bamsolit Limited LLC در عمان ثبت شده است. از پرداخت سود سهام، مالیات بر دارایی و مالیات بر ارزش افزوده معاف می باشد.
  • اخذ اقامت کاری در عمان
  • امکان واردات و صادرات کالا به تمام نقاط جهان بدون محدودیت بین المللی
  • امتیاز عمان به عنوان عضو سازمان تجارت جهانی (WTO)
  • سهولت در اخذ ویزای شینگن انگلستان، کانادا و…
  • افتتاح حساب بانکی در یک بانک معتبر بین المللی
تایید ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان چه مراحلی دارد؟

مراحل ثبت شرکت در عمان

برای ثبت شرکت در کشور عمان یکی از مهم ترین نکاتی که باید در مورد آن بدانید فرآیند ثبت شرکت است. مراحل ثبت شرکت در عمان به شرح زیر است:

  • نام شرکت

ابتدا باید فرم درخواست خود را برای ثبت شرکت تکمیل کنید و پس از تکمیل آن را به اداره صنعت و تجارت عمان ارسال کنید تا بتوانید نام شرکت خود را ثبت کنید.

  • ارائه مدارک شرکت

پس از ثبت نام شرکت، مدارک سهامداران و اساسنامه شرکت باید به اداره صنعت و تجارت عمان ارسال شود.

  • ثبت شرکت در اتاق بازرگانی عمان

پس از تکمیل ثبت شرکت در MCI طبق قوانین و مقررات، شرکت مورد نظر نیز باید در اتاق بازرگانی عمان برای شناسایی ثبت شود.

  • تصویب های لازم برخی از مصوبات

با توجه به شرایط شرکت و طرح تجاری شرکت، لازم است تا از دفاتر عمان تاییدیه های لازم صورت گیرد تا کسب و کار مورد نظر راه اندازی و شروع به فعالیت کند.

  • مهر شرکت

یک شرکت ثبت شده برای انعقاد قرارداد و حتی خرید و فروش به مهر شرکت نیاز دارد.

کشور عمان و ثبت شرکت در آن

ثبت شرکت در عمان چه شرایطی دارد؟

شرایط ثبت شرکت در عمان

فراموش نکنید که شرایط کشور عمان با توجه به نوع شرکت شما که می خواهید ثبت کنید متفاوت خواهد بود، اگرچه برخی از شرایط برای  همه شرکت ها یکسان  بوده و با یکدیگر تفاوتی ندارند، در ادامه توضیحات تکمیلی را ارائه خواهیم داد.

همانطور که قبلا گفتیم برای ثبت شرکت در عمان با گزینه های زیادی روبرو خواهیم بود و طبیعی است که شرایط ثبت هر کدام با بقیه متفاوت باشد. به همین دلیل تصمیم داریم شرایط ثبت هر شرکت را به تفصیل توضیح دهیم، با ما همراه باشید.

  • شرایط شرکت با مسئولیت محدود در عمان

برای ثبت این شرکت حداقل به مبلغ 150000 ریال عمان نیاز دارید که این مبلغ به عنوان سرمایه اولیه در نظر گرفته شده و البته قابل افزایش نیز هست، زیرا این سرمایه به عنوان اعتبار شرکت شما شناخته می شود.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید حداقل دو نفر با هم شریک باشند. البته این مشارکت شرط دارد. یکی از شرکا باید شهروند عمان، ایالات متحده آمریکا یا عضو شورای همکاری خلیج فارس باشد.

  • شرایط شرکت سهامی عام

در کشور عمان سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت سهامی 150000 ریال عمانی است، اما این سرمایه بین سهامداران تقسیم می شود و البته در بورس عمان قابل خرید و فروش می باشد.

برای یک شرکت سهامی عام در عمان نیاز به مجوز کسب و کار و همچنین تاییدیه وزارت تجارت و صنعت این کشور دارید، در این صورت مجوز راه اندازی به شما اعطا می شود در غیر این صورت اجازه ثبت شرکت نخواهید داشت.

  • شرایط شرکت سهامی خاص در عمان

برای ثبت شرکت سهامی خاص در عمان به حداقل 50000 ریال عمان نیاز دارید (لازم به ذکر است که ریال عمان با ریال ایران برابری نمی کند). برای ثبت شرکت در عمان شما باید شرایط دیگری نیز داشته باشید.

شما باید سه نفر را به عنوان سهامدار معرفی کنید که یکی از آنها شهروند عمانی باشد، لازم به ذکر است که این فرد باید حداقل 30 درصد سهم داشته باشد در غیر این صورت مجوزهای لازم برای ثبت نام شما حق شرکت در عمان را ندارید.

  • شرایط ثبت شرکت تضامنی

 برای ثبت چنین شرکتی حداقل به دو نفر به عنوان شریک نیاز دارید که یکی از آنها عام و دیگری با مسئولیت محدود باشد. شریکی که عضو عام است باید شهروند عمانی باشد.

در این نوع شرکت تعهدات بر عهده شریکی می باشد که عضویت عمومی دارد. شریکی که دارای عضویت محدود است به نسبت سهم خود در شرکت مسئول می باشد لذا در ثبت شرکت تضامنی به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

  • شرایط ثبت نمایندگی تجاری

از نمایندگی تجاری برای ترویج صادرات و واردات و البته برای توزیع کالا نیز استفاده می شود. توجه داشته باشید که برای ثبت این نمایندگی باید حداقل یک شهروند عمانی در بین اعضای اصلی وجود داشته باشد و این فرد باید سهمی بالاتر از 51 درصد داشته باشد.

  • شرایط ثبت دفتر شعبه

در این صورت شما یک شرکت در ایران دارید و قصد دارید شعبه دیگری در عمان تاسیس کنید، در این صورت باید یک فرد بومی معرفی کنید، این فرد باید مجوزها و تاییدیه های لازم را از وزارت بازرگانی و صنعت عمان دریافت کند. در غیر این صورت اجازه ثبت شرکت در عمان را نخواهید داشت.

  • شرایط ثبت دفتر نمایندگی

 طبق قانون عمان اجازه تجارت در دفتر نمایندگی را نخواهید داشت، اما این دفتر چه فایده ای برای شما دارد؟ با استفاده از این دفتر می توانید اهداف تبلیغاتی یا تحقیقاتی خود را پیش ببرید. لازم به ذکر است که برای ثبت نمایندگی در عمان باید اعضا را معرفی کنید و نکته مهم این است که حداقل یکی از اعضای دفتر شما باید مقیم عمان باشد و تنها در این صورت مجوز فعالیت به شما داده می شود.

دفر نمایندگی در عمان

برای ثبت شرکت در عمان چه مدارکی لازم است؟

مدارک ثبت شرکت در عمان

برای ثبت شرکت، بنیانگذاران و سهامداران ممکن است نیاز به ارائه چندین سند بر اساس نوع شرکت ثبت شده داشته باشند. مدارک مورد نیاز برای تاسیس شرکت در عمان به شرح زیر است:

  • اسکن پاسپورت شخص یا افراد متقاضی ثبت شرکت با حداقل یک سال اعتبار
  • صورتحساب بانکی 6 ماهه از ایران
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • یک قطعه عکس تمام رنگی 4*3
  • فرم ثبت شرکت در عمان
  • کپی شناسنامه معتبر صاحبان سهام و صاحبان امضای مجاز شرکت
  • فرم امضا تایید شده با امضا و نام صاحبان امضای مجاز شرکت
  • اساسنامه شرکت
  • گواهی ثبت نام در اتاق بازرگانی و صنعت عمان (OCCI)
  • گواهی سپرده سرمایه اولیه نزد بانک عمان

ثبت شرکت در عمان با ثبتیما

یکی از راه های مهاجرت به عمان، ثبت شرکت در این کشور می باشد. اگر به فکر ثبت شرکت در کشور عمان هستید، ابتدا باید برنامه اقتصادی خود را مشخص کنید و در صورت تایید طرح پیشنهادی شما می توانید شرکت خود را ثبت کنید. برای انجام فعالیت و شروع ثبت شرکت نیاز به صرف سرمایه کافی و مورد نیاز است که با توجه به نوع فعالیت شرکت، سرمایه مورد نیاز ممکن است بین 50000 ریال عمانی تا 150000 ریال عمانی متغیر باشد. در این جا هزینه و مراحل ثبت شرکت در کشور عمان بررسی شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت در عمان می توانید از طریق تماس تلفنی با مشاورین شرکت ثبتیما در تماس باشید.

با ثبتیما تا ابد باقی بمان

سوالات متداول

آیا ایرانیان می توانند ثبت شرکت در عمان انجام دهند؟بله ثبت شرکت در عمان برای افراد غیر بومی نیز امکان پذیر است.حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در عمان چقدر است؟حداقل 15000 دلار برای شروع ثبت شرکت در عمان لازم است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

با ثبتیما تا ابد باقی بمان …

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.