با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » باید و نبایدهای ثبت شرکت تجاری در ایران

باید و نبایدهای ثبت شرکت تجاری در ایران

ثبت شرکت تجاری

فهرست مطالب

هیچ چیز هیجان انگیزتر از راه اندازی کسب و کار خودتان نیست. اما هر هیجانی زحمت های خودش را هم دارد. پس از راه اندازی یک کسب و کار مستقل و دقیقا زمان افتتاح حساب بانکی یا درخواست وام برای قوی تر کردن زیرساخت کسب و کار به مدرکی نیاز دارید که ثابت کند شرکتتان ثبت شده است.علاوه بر ثبت شرکت تجاری شما میتوانید برند خود را نیز ثبت کنید،با ثبت برند تجاری اعتبار خود را چندین برابر کنید.

شرکت ثبت شده مزایای بسیاری دارد، به ساخت یک برند خوب و موفق در چشمان مشتریان کمک می کند، مسیر کار کردن با افراد متخصص را هموارتر کرده و به شما اجازه می دهد ضمن پیروی از مقررات جامعه از موهبت های اجتماعی بهره مند شوید. در این مقاله چگونگی ثبت شرکت تجاری و مراحل آن را بررسی خواهیم کرد.

 

چگونگی ثبت شرکت تجاری

برای ثبت شرکت تجاری می توانید خودتان شخصا اقدام کنید یا مراحل کار را به موسسات ثبتی بسپارید. اگر خودتان قصد ثبت شرکت دارید باید صفر تا صد مراحل و مراجعات حضوری را پیش برده به صورت آزمون و خطا روند ثبت شرکت را طی کنید. در این حالت ممکن است اشتباهات حقوقی ناخواسته ای داشته باشید و روند ثبت شرکت را طولانی کنید.

اما اگر کار ثبت شرکت را به موسسات ثبتی بسپارید بدون خطا و در کمترین زمان به نتیجه دلخواهتان یعنی ثبت شرکت خواهید رسید. مزایای ثبت شرکت در ایران عبارتند از:

  • می توانید به فعالیت و کسب و کارتان وجهه قانونی و رسمی دهید.
  • در مناقصات و مزایدات می توانید شرکت کنید.
  • امور مالیاتی شما بدون دردسر و جریمه حل و فصل خواهد شد.
  • تسهیلات و وام های بانکی را می توانید دریافت کنید.
  • کسب و کارتان را می توانید از طریق شعب و نمایندگی ها گسترش دهید.

مدارک ثبت شرکت تجاری

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تجاری

برای ثبت شرکت باید مدارک عمومی و اختصاصی را آماده کنید. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • مدارک عمومی: این مدارک برای ثبت انواع شرکت ها ضروری هستند. مدارک عمومی شامل کارت ملی و شناسنامه کلیه اعضاء و شرکا می باشد که تصویر اسکن شده ی این مدارک در سامانه ثبت شده و هنگام پست مدارک به اداره ثبت شرکت ها ارسال می شود. اوراق شرکتی مانند اساسنامه، شرکتنامه و … نیز باید آماده شوند که می توانید برای آنها از ثبتیما کمک بگیرید.
  • اسناد اختصاصی: برخی شرکت ها مانند شرکت های سهامی عام، تعاونی ها و … و همچنین بعضی از موضوع های فعالیت خاص مانند موضوعات مهندسی، تبلیغات و … به اسناد و مجوزهای خاصی برای ثبت شرکت نیاز دارید که برای اطلاع دقیق از این مجوزها و اسناد می توانید با ما تماس بگیرید.

 

مراحل ثبت شرکت تجاری

مراحل تاسیس شرکت شرایط و پیچیدگی های مخصوص به خود را دارد. این مراحل عبارتند از:

  • نوع شرکت موضوع فعالیت را انتخاب کنید.
  • نام شرکت را مشخص کنید.
  • اعضا و سمت ها باید تعیین گردند.
  • مراحل ثبت در سامانه اداره ثبت شرکت ها را طی کنید.
  • مدارک ثبتی (از جمله شرکتنامه، اساسنامه و …) را تهیه کرده و امضا کنید.
  • کلیه مدارک باید به اداره ثبت شرکت ها ارسال شوند.
  • پیگیر ثبت شرکت در سامانه مربوطه باشید و وضعیت آن را استعلام بگیرید.
  • هزینه های قانونی را پرداخت کنید.

تعرفه دقیق ثبت شرکت با توجه به موضوع فعالیت شرکت، نوع آن و موارد دیگر مانند روزنامه کثیرالانتشار مشخص می شود. تعرفه قیمتی ثبت شرکت در سال ۱۴۰۱ از حداقل ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آغاز می شود.

برای اطلاع از قیمت دقیق ثبت شرکت می توانید با سایت ثبت برند ثبتیما در ارتباط باشید. ما در این سایت بر اساس نوع فعالیت شرکت، روزنامه کثیر الانتشار و … مسیر ثبت شرکت را برایتان هموار می کنیم. با شرکت ثبتیما می توانید در کمترین زمان ممکن و با هزینه ای معقول شرکتتان را ثبت کنید.

  • آگهی تاسیس شرکت در اداره ثبت شرکت ها را دریافت کنید.

انواع شرکت های تجاری

انواع شرکت های تجاری

شرکت های تجاری ۷ نوع دارند که این انواع عبارتند از: شرکت های سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، موسسه غیرتجاری، شرکت بازرگانی، شرکت دانش بنیان، شرکت سهامی عام، شرکت تضامنی، شرکت تعاونی و شرکت نسبی.

مراحل و مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت سهامی خاص را میتوانید با کلیک روی لینک درج شده در مقاله ای که برایتان جمع آوری کرده ایم، مشاهده نمایید.

بر اساس هدف کسب و کار و تعداد اعضایی که شرکت را ثبت می کنند، باید نوع شرکت را انتخاب کنید. ثبت شرکت با مسئولیت محدود مناسب شرکت های بازرگانی بوده و می توانید آن را با ۲ نفر عضو تاسیس کنید. شرکت سهامی خاص برای شرکت در مناقصات و مزایدات ثبت شده و می توان آن را ۳ نفر تاسیس کرد. شرکت سهامی خاص وجهه بهتری نسبت به شرکت با مسئولیت محدود دارد.

موسسه غیرتجاری بهترین نوع ثبت شرکتی برای موسسات حقوقی و فرهنگی بوده که می توان با حداقل ۲ عضو آن را ثبت کرد. این نوع از شرکت ها امور غیرتجاری که اهدافی به جز سود دارند را دنبال می کنند. شرکت های بازرگانی برای شرکت های بین المللی مناسب بوده و برای تجارت صادرات و واردات ثبت می شوند.

شرکت های دانش بنیان، سازمان هایی دانش محور بوده و اختراعات و ابداعات گوناگونی دارند که می توانند به شکل شهامی خاص، مسئولیت محدود یا حتی موسسه ثبت حقوقی شوند. شرکت سهامی عام برای ثبت به مجوز بورس و بانک مرکزی نیاز دارد و سهام آن می تواند توسط مردم خریداری شود. این نوع از ثبت شرکتی مناسب کارخانه ها و صنایع بزرگ می باشد.

 

شرایط ثبت شرکت تجاری

شرایط خاصی برای ثبت شرکت در تهران وجود دارد. این شرایط به شرح زیر است:

  • لزوم ثبت نام در سایت ثنا

برای ثبت شرکت حتما باید متقاضی از قبل در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشد. این ثبت نام تنها پیش نیاز ثبت شرکت بوده و لزومی بر ارائه مدرک مبنی بر داشتن ثنا وجود ندارد. استعلام این ثبت نام توسط اداره ثبت شرکت ها انجام می شود.

برای ثبت نام در ثنا می توانید از طریق وب سایت و به صورت غیر حضوری ثبت نام کنید. کافی است به سایت sana.adliran.ir مراجعه کنید یا می توانید به صورت حضوری به مراکز و دفتر خدمات قضایی بروید.

  • امضاء الکترونیک ثبت شرکت

طبق قانون جدید برای ثبت شرکت باید امضاء الکترونیکی داشته باشید. روند تعیین امضاء الکترونیک کاملا غیرحضوری است.

  • دریافت مجوزهای مرتبط

برای موضوعات عادی شرکت ها نیازی به اخذ مجوز نیست و می توانید پس از ثبت شرکت فعالیتتان را آغاز کنید اما در برخی زمینه های خاص باید از ارگان های مشخصی مجوز فعالیت دریافت کنید. البته در برخی موارد می توان با تغییر موضوع فعالیت به موضوعی جزئی تر الزام مجوز داشتن را برطرف کرد.

مشاوره با ثبتیما

کلام پایانی

در این مقاله مراحل، شرایط و چگونگی ثبت شرکت در ایران را بررسی کردیم. با ثبت کردن شرکت می توانید به افق های تازه ای برای گسترش فعالیت شرکت برسید. در این صورت علاوه بر گسترش فعالیت و ساختن برندی مشهور نزد مشتریان، می توانید کارمندانی حرفه ای را استخدام کنید و علاوه بر مزایای گوناگون شغلی، آنها را بیمه کنید.

فرآیند ثبت شرکت، فرآیند سختی نیست اما تا حدی طولانی می باشد. می توانید در این فرآیند از کاتالیزور موسسات ثبت شرکت استفاده کنید و سریع تر و راحت تر به هدفتان دست یابید. ما در این مسیر در کنار شما هستیم. اگر درباره ثبت شرکت تجاری سوالی دارید می توانید آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید و یا از طریق راه های ارتباطی درج شده با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

سوالات متداول

  • ثبت شرکت تجاری به چه صورت است؟

برای ثبت شرکت تجاری می توانید خودتان شخصا اقدام کنید یا مراحل کار را به موسسات ثبتی بسپارید.در این حالت ممکن است اشتباهات حقوقی ناخواسته ای داشته باشید و روند ثبت شرکت را طولانی کنید.اما اگر کار ثبت شرکت را به موسسات ثبتی بسپارید بدون خطا و در کمترین زمان به نتیجه دلخواهتان یعنی ثبت شرکت خواهید رسید.ثبتیما در این راه همراه شما میباشد.

  • هزینه ثبت شرکت تجاری چقدر است؟

هزینه ها بر اساس نوع شرکت برای ثبت متغییر میباشد.برای اطلاع از هزینه های ثبت انواع شرکت ها با کارشناسان ما در ثبتیما با شماره 49947000-021 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.