با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » ثبت شرکت ارز دیجیتال: چطور خیلی راحت مجوز بگیریم؟

ثبت شرکت ارز دیجیتال: چطور خیلی راحت مجوز بگیریم؟

مدارک لازم برای ثبت شرکت ارز دیجیتا

فهرست مطالب

اگر می خواهید یک شرکت ارز دیجیتال راه اندازی کنید، به شما تبریک می گوییم! زیرا تصمیم بسیار سودآوری گرفته اید. راه اندازی یک شرکت ارز دیجیتال می تواند سود پی در پی و مطمئنی برای شما به ارمغان بیاورد. اما اجازه بدهید که قبل از هرچیز یک هشدار بدهیم: اگر بدون داشتن آگاهی لازم اقدام به راه اندازی شرکتتان کنید، دردسرهای زیادی خواهید کشید. ما در این مطلب به شما می گوییم که چطور به راحت ترین شکل ممکن از راه اصولی و قانونی شرکتتان را ثبت کنید.

ارز-دیجیتال-چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال پولی است که به صورت الکترونیکی تولید، ذخیره و منتقل می شود. ارز دیجیتال هر ارزی است که به صورت الکترونیکی در دسترس باشد.

به وسیله ارز دیجیتال افراد می توانند از طریق یک سیستم آنلاین با هم معامله داشته باشند. آن ها می توانند به صورت الکترونیکی در ازای کالاها و خدمات، ارز دیجیتال پرداخت کنند.

ارزهای دیجیتال هیچ گونه شکل فیزیکی مثل سکه یا اسکناس ندارند. به علاوه، متعلق به کشور خاصی هم نیستند. این ارزها مانند پول معمولی برای خرید آنلاین و حضوری استفاده می شوند.

ارزهای دیجیتال رمزگذاری می شوند تا تراکنش ها ایمن تر باشند. در واقع رمزگذاری باعث می شود که هویت کاربر و جزئیات تراکنش ناشناس باقی بماند. ارز دیجیتال هرگز از یک شبکه کامپیوتری خارج نمی شود و منحصرا از طریق ابزارهای دیجیتال مبادله می گردد.

اولین ارز دیجیتال که در جهان پذیرفته شد، بیت کوین بود. در بیت کویت از فناوری بلاک چین استفاده شده است. به وسیله این فناوری سابقه تراکنش ها محفوظ باقی می ماند. همچنین سوابق عملیات نیز قابل دستکاری نخواهد بود. پس از بیت کوین هزاران ارز دیجیتال دیگر برای استفاده های مختلف در بازار دیجیتال گسترش یافتند.

با توسعه اقتصاد و دیجیتال استفاده از ارز دیجیتال هم رو به گسترش است. ارز دیجیتال توانایی آن را دارد که نحوه تفکر جامعه در مورد پول را کاملا تغییر دهد.

شرایط-ثبت-شرکت-ارز-دیجیتال

شرایط ثبت شرکت ارز دیجیتال

برای ثبت شرکت ارز دیجیتال باید واجد شرایط خاصی باشید. شما برای ثبت کردن شرکت خود باید مراحل قانونی را طی نمایید. به علاوه، باید از هر جهت مطمئن و قابل اعتماد باشید. وقتی یک شرکت ارز دیجیتال داشته باشید، در واقع سرمایه مردم دست شما خواهد بود. به همین دلیل است که مراحل قانونی ثبت چنین شرکتی مانند ثبت شرکت با مسئولیت محدود اینقدر پیچیده است. (البته کارشناسان ثبتیما اینجا هستند تا کار را برای شما از آب خوردن هم راحت تر کنند.)

اگر می خواهید یک شرکت ارز دیجیتال راه اندازی کنید، ابتدا باید از بانک مرکزی جمهوری اسلامی مجوز رسمی و قانونی دریافت نمایید.

برای این کار باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • ابتدا باید مدارک ثبت شرکت را آماده کنید.
  • اخذ یک ضمانت نامه از بانک مرکزی نیز لازم است. این ضمانت نامه به جهت تضمین حسن انجام کار و اجرای تعهدات در زمان تعیین شده می باشد.
  • توجه کنید که اگر می خواهید شرکت ارز دیجیتال راه اندازی کنید، نباید سوء سابقه داشته باشد. بنابراین باید از پلیس، وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی استعلام بگیرید. سپس این استعلام را باید به بانک مرکزی ارائه دهید.
  • اگر طبق این مراحل پیش بروید، می توانید از بانک مرکزی ایران مجوز دریافت کنید.

البته به شرط این که شرایط زیر در مورد شما صدق کند:

  • درخواست کننده باید ایرانی باشد.
  • باید پیرو یکی از مذاهب رسمی کشور باشد.
  • مبلغی هم باید به عنوان سرمایه اولیه پرداخته شود. این مبلغ می تواند بسته به شرایط کاری شما متفاوت باشد. با شرکت ثبتیما تماس بگیرید تا با توجه به شرایط کاریتان، مبلغی که باید سرمایه گذاری کنید را به شما اعلام کنیم.

اگر واجد این شرایط باشید، می توانید مجوز شرکت ارز دیجیتال خود را دریافت کنید.

ثبت-شرکت-ارز-دیجیتال-به-صورت-صرافی-حضوری

ثبت شرکت ارز دیجیتال به صورت صرافی حضوری

شما می توانید شرکت ارز دیجیتال تان را هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی ثبت کنید. انتخاب با خودتان است.

  • برای ثبت شرکت به صورت حضوری، ابتدا باید مدارک لازم را آماده کرده و به بانک مرکزی ارائه دهید. (می خواهید بدانید چه مدارکی لازم است؟ سری به ادامه همین مطلب بزنید.)
  • بهترین راه این است که یک موسسه حقوقی فرایند ثبت شرکت شما را به عهده بگیرد. تمام مدارک، ضمانت نامه ها و .. باید توسط بانک مرکزی تایید شوند. در غیر این صورت غیرقانونی هستند و تعقیب و محاکمه قانونی دارند.
  • مشاوران شرکت ثبتیما com در خدمت شما هستند تا به روش قانونی بدون هیچ مشکلی شرکتتان را به ثبت برسانید.

ثبت-شرکت-ارز-دیجیتال-به-عنوان-صرافی-مجازی

ثبت شرکت ارز دیجیتال به عنوان صرافی مجازی

یک راه دیگر برای راه اندازی شرکت رمز دیجیتال، این است که یک وبسایت برای آن راه اندازی کنید. از طریق وبسایتتان می توانید به صورت مجازی خرید و فروش و انتقال ارز دیجیتال انجام دهید.

نکته ای که باید برای ثبت برند آنلاین بدانید این است که ایجاد یک سایت برای شرکت ارز دیجیتال آنلاین، سخت تر از سایت های دیگر است. زیرا سایت چنین شرکتی باید طبق اصول خاصی طراحی شود که پیچیده تر از سایت های معمولی است. مثلا برای ایجاد سایت صرافی آنلاین نمی توانید از CMS هایی مثل وردپرس استفاده کنید. برای طراحی سایت های معمولی، خیلی از افراد از طریق وردپرس اقدام می نمایند و خودشان سایتشان را طراحی می کنند. اما چنین امکانی برای سایت صرافی آنلاین وجود ندارد. در نتیجه باید حتما طراحی سایتتان را به یک تیم برنامه نویس بسپارید.

چطور برای ثبت شرکت صرافی آنلاین مجوز بگیریم؟

  • اول باید متن درخواست را به همراه مدارک لازم به بانک مرکزی تحویل دهید. در ادامه همین مطلب به طور کامل و واضح می گوییم که چه مدارکی را باید آماده کنید. (پس اگر می خواهید لیست مدارک لازم را بخوانید، سری به تیتر بعدی بزنید!)
  • لازم به ذکر است که تمامی مدارک باید به صورت حضوری به بانک مرکزی ارائه شود.
  • در ثبت شرکت ارز دیجیتال به صورت آنلاین هم نیاز به پیگیری یک موسسه حقوقی وجود دارد. زیرا باید از قانونی بودن مراحل اطمینان حاصل شود. آیا به دنبال یک موسسه حقوقی هستید که کارهای ثبت شرکت شما را به سرعت و بدون معطلی انجام دهد؟ افتخار ماست که در ثبتیما در خدمت شما باشیم.
  • در مجوزی که به شما داده می شود، ظرفیت و میزان فعالیتی که مجاز هستید در حوزه ارز دیجیتال داشته باشید مشخص می شود. پس به این نکته هم دقت کنید و بعد از ثبت شرکت صرفا در حوزه اختیاراتتان عمل نمایید.

نکته مهم: باید بگوییم که اخذ مجوز برای ثبت شرکت ارز دیجیتال به صورت آنلاین در ایران آسان نیست اگر شرکت های صرافی مجازی به صورت غیررسمی مشغول به فعالیت هستند. اگر نظر کارشناسان را بخواهید، این موضوع به ریسکش نمی ارزد. زیرا اگر فعالیت غیررسمی شما مورد توجه واقع شود، به عنوان مجرم شناخته می شوید. اما نگران نباشید زیرا ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بدون دردسر شرکت آنلاینتان را ثبت نمایید. درست است که این کار در ایران چالش برانگیز است، اما یک متخصص کارکشته در این زمینه می تواند به راحتی از پس آن بربیاید. اگر مایل هستید بدانید که چطور می توانید شرکت مجازی تان را بدون دردسر ثبت نمایید، با متخصصان ما تماس بگیرید. مشاوره با کارشناسان ثبتیما همیشه رایگان است.

مدارک-مورد-نیاز-برای-ثبت-شرکت-ارز-دیجیتال

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت ارز دیجیتال

اگر می خواهید شرکت ارز دیجیتال خود را ثبت کنید، باید مدارک زیر را به بانک مرکزی ایران ارائه دهید:

  • فتوکپی جواز تاسیس شرکت
  • گواهی نامه حسن انجام مهارت های صرافی
  • فتوکپی اساسنامه شرکت صرافی
  • فتوکپی از روزنامه ای که آگهی تاسیس شرکت در آن داده شده.
  • مدارک شناسایی شامل شناسنامه، کارت ملی، پایان خدمت
  • تاییدیه وزارت دارایی.
  • ارائه روزنامه مربوط به آگهی تاسیس.

بسیاری افراد از ما می پرسند که دریافت مجوز برای ثبت شرکت ارز دیجیتال چقدر طول می کشد؟ این موضوع بستگی به این دارد که آیا خودتان می خواهید به تنهایی اقدام کنید یا با کمک یک تیم حقوقی متخصص؟ اگر با کمک یک تیم متخصص اقدام به دریافت مجوز کنید، می توانید در کمتر از 4 ماه مجوزتان را دریافت نمایید. اما اگر خودتان به تنهایی قدم در این راه بگذارید، ممکن است فرایند دریافت مجوز تا بیشتر از 6 ماه هم طول بکشد. ثبتیما اینجاست تا شما بدون هیچ دغدغه و نگرانی در کمترین زمان ممکن مجوزتان را دریافت کنید.

 نیازی نیست که خودتان درگیر کاغذبازی ها و فرایندهای اداری پیچیده و خسته کننده  ثبت شرکت شوید. ما این کار را برای شما انجام می دهیم و شما فقط در کمال آرامش نظاره گر باشید.

نکته پایانی و مهم در مورد ثبت شرکت ارز دیجیتال

یکی از زمینه های کسب درآمد سودآور در ایران و کشورهای دیگر ثبت شرکت ارز دیجیتال است. ثبت این شرکت ها چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری، مستلزم آگاهی داشتن از قوانین مربوط به آن می باشد. اگر به صورت غیرحرفه ای و غیرقانونی اقدام به راه اندازی شرکت خود نمایید، تنها وقت و هزینه تان را هدر داده اید. به علاوه، خطر این موضوع بسیار بالاست و ممکن است در دستگاه قانونی به عنوان مجرم شناخته شوید.

در پایان باید بگوییم که هیچ راه یک شبه ای برای موفقیت وجود ندارد. اگر می خواهید شرکت شما در طولانی مدت موفق و مورد اعتماد باشد، ما به شما در ثبت قانونی آن کمک می کنیم. حتی اگر نخواهید فرایند ثبت شرکتتان را به ثبتیما بسپارید، باز هم میتوانید از مشاوره رایگان با متخصصین ما استفاده کنید.

منبع: forbes ، fool ، theknowledgeacademy ، zoomarz

شرکت ثبتیما

سوالات متداول

  • چه مدارکی برای ثبت شرکت ارز دیجیتال لازم است؟

فتوکپی جواز تاسیس شرکت

گواهی نامه حسن انجام مهارت های صرافی

فتوکپی اساسنامه شرکت صرافی

فتوکپی از روزنامه ای که آگهی تاسیس شرکت در آن داده شده.

مدارک شناسایی شامل شناسنامه، کارت ملی، پایان خدمت

تاییدیه وزارت دارایی.

ارائه روزنامه مربوط به آگهی تاسیس.

  • برای ثبت شرکت ارز دیجیتال باید به صورت حضوری مراجعه کنیم؟

شما می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی اقدام به ثبت شرکت ارز دیجیتال نمایید.در این مسیر ثبتیما همراه شما خواهد بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.