با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » صفر تا صد ثبت شرکت بین المللی |مراحل و مدارک مود نیاز

صفر تا صد ثبت شرکت بین المللی |مراحل و مدارک مود نیاز

فهرست مطالب

ثبت شرکت بین المللی در دورانی شکل گرفت که جنگ جهانی دوم به تازگی پایان یافته بود. نیاز کشورها به رشد اقتصادی، سرمایه گذاری در زمینه تکنولوژی باعث ایجاد شرکت های بین المللی شد. از آنجایی که سرمایه گذاری های داخلی، پاسخگوی نیاز مبرم تجار و ساماندهی مسائل و معضلات روزمره جامعه نبوده، باعث گسترش روابط میان کشورها شده است.

شرکت های بین المللی، به شرکت هایی گفته می شود که می توانند محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر کنند. شرکت های بین المللی به دلیل گستردگی در عملیات تولیدی در کشورهای مختلف، به آن ها شرکت های چند ملیتی اطلاق می شود. شرکت هایی مانند نوکیا، نستله از شرکت های چند ملیتی هستند.

ایجاد این روابط بین الملل در ابعاد مختلف در صورتی امکان پذیر است که اعتبار حقوقی یک کشور نزد سایر تابعان بین المللی زیاد شود. ثبت شرکت بین المللی جهت شناسایی هویت آن ها الزامی است و شامل قوانین خاصی می باشد که در ادامه این مطلب بیشتر در مورد قوانین و نحوه ثبت شرکت های بین المللی صحبت خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بین المللی

مدارک لازم برای ثبت شرکت بین المللی

برای ثبت شرکت بین المللی باید مدارکی را در اختیار داشته باشید. متقاضیان باید رونوشتی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه و صاحبان حق امضا را ارائه کنند. به منظور ثبت شرکت باید گواهی علامت تجاری را به منظور ثبت در پرونده ارائه کنند.

به منظور ثبت شرکت در تهران و دیگر شهرستان ها متقاضی باید روی سربرگ شرکت خود، با امضا مدیران صاحب امضاء درخواستی آماده کرده و به کارشناسان اداره ثبت علائم تجاری و اداره ثبت شرکت های بین المللی کشور میزبان ارائه دهند. مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت به شرح زیر می باشد:

1-تکیمل فرم جهت ثبت شرکت های بین المللی به همراه ترجمه انگلیسی

2-تقاضای کتبی و ارائه آن به اداره ثبت علائم تجاری به همراه درج نام کشورهای مورد نظر.

3-اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری در ایران.

4-تصویر برابر اصل گواهی ثبت برند

5-روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی

6-تهیه معرفی نامه روی سربرگ شرکت و امضای مدیران و صاحبان سرمایه

7-وکالت نامه دادگستری در صورتی که کارها توسط وکیل پیگیری می شود.

8-پرداخت هزینه های که توسط اداره ثبت شرکت های بین المللی در کشور میزبان صورت می گیرد.

9-لازم به ذکر است که برای ثبت شرکت بین المللی اخذ تصدیق نامه در ایران الزامی خواهد بود.

 

مزایای ثبت شرکت بین المللی

از جمله مزایایی که در ثبت شرکت های بین المللی وجود دارد و شاید همین مزایا باعث ثبت شرکت در سطوح بین المللی شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-جذب مشتریانی که در سطح بین المللی فعالیت دارند باعث ایجاد متقاضی برای محصولات شما می شوند.

2-بهره مندی ازسودی بالاکه امکان برخورداری برای بازگشت سرمایه را برای شما ایجاد می کند.

3-افتتاح حساب بین المللی

4- اخذ اقامت از کشورهای دیگر

5-امکان انتقال و واگذاری شرکت با سهولت بیشتر

6-معافیت ازمالیات

7-مدیریت بهتر منابع و نیروی انسانی

اغلب اموری که آن را انجام می دهیم به طور کل مزایا ندارد و معایبی هم شامل می شود. یکی از مواردی که می توان به آن اشاره کرد در مورد قوانین هر کشوری است که تطبیق با آن ها کمی دشوار است. اگر کشوری که برای ثبت شرکت بین المللی انتخاب کردید با کشور مبدا اختلاف زمانی داشته باشد ممکن است برای مسائلی مانند جابجایی و حمل و نقل دچار دردسر شوید.

برای تبلیغات و فروش محصولات خود نباید از تاثیر زبان غافل شد. از طرف دیگر نوسانات ارزی و مسائل سیاسی در کشورهای مختلف می تواند روی تجارت شما تاثیرگذار باشد. بهترین راهکار این است که قبل از اقدام به ثبت شرکت بین المللی، محصولات و یا برندی را انتخاب کنید که شرایطی مانند تحریم و ممنوعیت در روند انجام آن تاثیری نداشته باشد.

نکاتی برای ثبت شرکت بین المللی

نکاتی برای ثبت شرکت بین المللی

هزینه های مرتبط با ثبت شرکت بین المللی را نمی توان به صورت دقیق مشخص کرد. چرا که هزینه های ثبت به چند عامل بستگی دارد. اینکه کشور میزبان کجا قرار دارد و چه قوانینی را باید برای ثبت رعایت کنید مشمول هزینه های متفاوتی می شود.

مورد بعدی خدمات و محصولی است که شرکت ارائه می دهد. یکی از فاکتورهایی که برای انتخاب شرکت باید در نظر گرفت تولید ناخالص داخلی ارزش پولی تمام کالا و خدمات در داخل مرزهای یک کشور طی یک بازه زمانی خاص است.

در حالت کلی برای ثبت شرکت بین المللی در کشورهای مختلف نیاز به پرداخت مبالغ زیادی نیست. اصلی ترین سرمایه شرکت تمکن مالی است. ارائه مدارکی مبنی بر گردش مالی و سرمایه مانندگواهی تمکن مالی الزامی است. برای راه اندازی شرکت در کشورهای دیگر بهترین کار دریافت مشاوره  از مشاوران ثبت شرکت است.

 شرکت ثبتیما ازجمله شرکت هایی است که می تواند صفر تا صد کارهای ثبتی شرکت شما را در کشورهای مقصد مورد نظرتان انجام دهند و به طور قطع سپردن کار به افراد متخصص می تواند در زمان و هزینه های ما صرفه جویی کند.همچنبن علاوره بر ثبت شرکت میتوانید برای ثبت برند آنلاین به این سایت مراجعه نمایید.

به جز شرکت های سهامی که نیازی به تنظیم شرکت نامه ندارند بقیه شرکت های تجارتی احتیاج به شرکت نامه دارند. ثبت شرکت نامه در دفتر جداگانه انجام می شود وشرکا به صورت کامل مطابقت ثبت را با اصل شرکت نامه تصدیق خواهند نمود.

رایج ترین شراکت ها در اروپا

شراکت نوعی نهاد کسب و کار است که دو مالک یا بیشتر دارد. در ادامه مطلب به چند نوع شراکت اشاره خواهیم کرد.

1-شرکت تضامنی: تمام شرکا حقوق مدیریتی یکسانی دارند و شرکا در برابر سود و زیان مسئولیت یکسانی دارند.

2-شرکت با مسئولیت محدود: از یک یا چند شریک محدود و یک یا چند شریک تضامنی تشکیل می شود. شرکای تضامنی در قبال بدهی و قرض های شرکت مسئولیت نا محدود دارند. شرکای محدود فقط تاحدی که سرمایه گذاری کرده اند در برابر بدهی مسئولیت خواهند داشت.

3-سرمایه گذاری مشترک: به منظور انجام یک پروژه واحد است که پس از پایان پروژه شرکت منحل می شود.

4-شرکت تضامنی با مسئولیت محدود: نوعی از شرکت که که گروهی از حسابداران و وکلا از آن استفاده می کنند.

برای تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی با مسئولیت محدود، نیاز به پر کردن فرم های دولتی است. پیشنهاد می شود که از یک وکیل و کارشناس جهت پیش نویس توافق نامه کمک بگیرید. چرا که شرکا باید از قبل در باره مسائل بسیاری مانند تهیه سرمایه، کناره گیری هر یک از شرکا اقداماتی انجام بدهند و به توافقاتی برسند.

مشاوره با کارشناسان ثبتیما

جمع بندی

پیش از شروع یک کسب و کار بین المللی بهتر است با یک وکیل و یک حسابدار مشورت کنید. وکیل و حسابدار معایب و مزایای نهادها را برای شما مشخص خواهند کرد. اقدام با آگاهی بیشتر باعث می شود کسب و کار شما  از ابتدا در مسیر درستی قرار بگیرد.

پیشتر توضیح دادیم که هر کشوری قوانین خاص خود را برای ثبت دارد و برای اینکه مشکلات موجود در کمترین زمان ممکن اتفاق بیفتد با یک کارشناس و متخصص در این زمینه مشاوره داشته باشید. شرکت های بسیاری در این زمینه فعالیت مستمری دارند و شرکت ثبتیما جزو شرکت های با تجربه و فعال در زمینه ثبت شرکت در سطوح بین المللی می باشد.برای ثبت شرکت بین المللی ،ثبت برند و پاسخ سوالات خود و راهنمایی های لازم با کارشناسان ما در ثبتیما تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.