با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » 8 مورد از اشتباهات رایج در ثبت شرکت که کسب و کارتان را به خطر می اندازد

8 مورد از اشتباهات رایج در ثبت شرکت که کسب و کارتان را به خطر می اندازد

اشتباهات رایج در ثبت شرکت

فهرست مطالب

برای ثبت شرکت، باید به روشی ساده و اصولی عمل کنید. البته درصد موفقیت ثبت شرکت، تا حد زیادی به دریافت مشاوره حقوقی مناسب نیز بستگی دارد. ساختار قانونی نامناسب، فقدان حفاظت از IP و عدم آگاهی از الزامات، همگی می توانند منجر به مجازات شوند. به همین دلیل باید به خوبی با اشتباهات رایج در ثبت شرکت آشنا شوید. هر اشتباه کوچک، حتی غلط املایی در نوشتن نام شرکت، می تواند خسارات بزرگی برای کسب و کار تازه تاسیس شما ایجاد کند.

اولین نکته ای که از اهمیت زیادی برای ثبت شرکت برخوردار میباشد استفاده از افراد با تجربه در این زمینه میباشد.شرکت ثبتیما با سال ها تجربه در زمینه امور ثبتی بهترین انتخاب برای ثبت شرکت در تهران و ثبت برند خود میباشد.در ادامه به اشتباهاتی که ممکن است در ثبت شرکت رخ دهد میپردازیم.با ما همراه باشید.

 

اشتباه تایپی و نوشتن نام های اشتباه در فرم ثبت شرکت

وقتی برای اولین بار با یک شرکت مواجه می شوید، به چه چیز دقت می کنید؟ بله، به نام و لوگو آن. از این رو باید هنگام پر کردن فرم درخواست ثبت شرکت، نام کسب و کار خود را به دقت انتخاب کرده و به درستی بنویسید. شاید این اشتباه در طول فرآیند ثبت مشکلی برای شما ایجاد نکند، اما قطعا در آینده مشکلات متعددی را به وجود می آورد. این مشکلات آسیب بزرگی به بخش بازاریابی و دیگر بخش های کسب و کار شما خواهند زد. قبل از ارسال فرم، حتما آن را بررسی نهایی کنید.

انتخاب نوع کسب و کار اشتباه در هنگام ثبت نام

ساختارهای تجاری متمایز زیادی وجود دارند که هر کدام دارای مزایا و معایب منحصر به فردی هستند. برخی از این ساختارها عبارتند از: مالکیت انحصاری، مشارکت، شرکت های با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص و شرکت های سهامی عام. به عنوان مثال، در یک شرکت سهامی خاص، محدودیت های قانونی کمتری موجود هستند. این شرکت ها کوچک بوده و به تعداد کمی کارمند نیاز دارند. در مقابل، یک شرکت سهامی عام طیف گسترده ای از فرصت ها را برای مالکان فراهم می کند. بدین ترتیب مالکان می توانند از طریق سهام و با رعایت قانون، سود خوبی جمع آوری کنند.درباره ثبت شرکت سهامی خاص بیشتر بخوانید.

از این رو باید قبل از ثبت شرکت، حتما انواع ساختارهای کسب و کارها را بشناسید. شما باید یکی از انواع آنها را متناسب با تجارت خود انتخاب کنید. توصیه می شود برای اطلاع از ساختارهای موجود و تشخیص ساختار مربوط به کسب و کار خود، با یک مشاور حقوقی متخصص تماس بگیرید.

اشتباهات رایج در ثبت شرکت

وارد کردن اطلاعات اشتباهی در فرم ثبت نام

بسیاری از اسناد پشتیبان، همراه با فرم های درخواست مربوطه ارائه می شوند. اطلاعاتی که در فرم های مختلف ثبت نام می نویسید، باید دقیق باشند. در صورتی نامعتبر یا نادرست بودن اطلاعات ارائه شده، ممکن است درخواست ثبت شرکت رد شود. همچنین باید به مدارک ارائه شده نیز دقت کنید. برای ثبت هر شرکت، نیاز به مدارک و اسناد مشخصی می باشد.

شما باید این اسناد را طبق لیست ارائه شده توسط سازمان ثبت شرکت یا به توصیه مشاور خود، تکمیل کرده و ارائه دهید. این مدارک توسط کارشناسان سازمان ثبت شرکت بررسی شده و در صورت ناکامل بودن، مرجوع می شوند.

تعیین نادرست صاحبان شرکت و حقوق آن ها

در راس هر شرکت، مدیر، موسس، سهامدار و سرمایه گذار قرار دارند. هر یک از این افراد حقوق مشخصی در مالکیت شرکت دارند. شما باید هنگام ثبت شرکت، موقعیت هر شخص و حقوق مربوط به او را دقیقا مشخص کنید. هر گونه اشتباه در این مورد، می تواند در آینده منجر به مشکلات حقوقی و سرقت دارایی های مشهود و نامشهود افراد شود. در هر شرکت، دو نوع دارایی وجود دارند که عبارتند از: محسوس یا مشهود و نامشهود. ساختمان ها، تجهیزات و سایر منابع ملموس، نمونه هایی از دارایی های مشهود هستند.

از سوی دیگر، دارایی های نامشهود شامل طراحی منحصر به فرد محصول، نام دامنه، برچسب، شکل، لوگوی تجاری و ترکیبی از اصلاحات است. مالکیت فکری، این مفاهیم و دارایی های نامشهود را در بر می گیرد. شرکت ها باید برای تعیین دارایی های نامشهود و همچنین موقعیت و حقوق هر فرد در شرکت، با یک مشاور صحبت کنند.

تخصیص نادرست سهام شرکت

توزیع سهام باید با دقت انجام شود. توزیع عادلانه سهم، از دردسرها و هزینه های بیهوده جلوگیری می کند.

عدم توجه به توافقنامه سهامداران

زمانی که کارآفرینان شروع به ایجاد یک کسب و کار می کنند، اغلب بر موارد مربوط به رشد تجارت خود تمرکز دارند. این موارد عبارتند از: بهبود زیرساخت ها، جذب سرمایه گذاران، رشد کسب و کار و افزایش درآمد پیش بینی شده. به همین دلیل ممکن است که اسناد و توافقات مهم را نادیده بگیرند. توافقنامه بین صاحب شرکت با سهامداران یکی از این موارد می باشد. در صورت توافق سهامداران، باید اقدامات لازم پس از جدایی یا فوت او را مشخص کنید.

بی توجهی به مالیات و قانون تجارت منطقه ای

قوانین و مالیات ممکن است بر اساس شهری که شرکت در آن ثبت شده یا نوع کسب و کار متفاوت باشند. درک امور مالیات ها و قوانین جاری، می تواند برای افراد عادی چالش برانگیز باشد. به همین دلیل بهتر است با یک کارشناس متخصص در این زمینه صحبت کنید. کارشناسان می توانند توصیه های مناسبی را به شما ارائه دهند. مطمئنا این توصیه ها به داشتن درک اولیه از قوانین تجاری و مالیاتی کمک می کنند.

تاخیر در تکمیل فرآیند ثبت شرکت

از زمان ارائه درخواست ثبت شرکت، تنها تا تاریخ مشخصی برای تکمیل داده ها و ارسال مدارک فرصت خواهید داشت. در صورتی که در این بازه فرآیندهای لازم را انجام ندهید، درخواست ثبت شرکت شما باطل شده و باید مجددا آن را ارائه دهید. این کار می تواند زمان زیادی از شما ببرد. به همین دلیل باید همواره نسبت به زمان مشخص شده برای فرآیند ثبت شرکت، مقید باشید.

مشاوره با ثبتیما

چگونه از انجام اشتباهات هنگام ثبت شرکت جلوگیری کنیم؟

اشتباهات رایج در ثبت شرکت برای بیشتر افراد رخ می دهند. بی دقتی، کمبود زمان، عدم تمرکز کافی، نداشتن اطلاعات لازم و غیره، از جمله عوامل متداول در ایجاد این اشتباهات هستند. یکی از بهترین راه ها برای کاهش و عدم انجام این اشتباهات، تماس با یک مشاور حقوقی متخصص و با تجربه است. شرکت ثبتیما یکی از بهترین مجموعه های ارائه دهنده خدمات مشاوره و ثبت شرکت می باشد. مشاورین ما در تمامی مراحل ثبت شرکت، از انتخاب نام تا اتمام فرآیند ثبت، با شما خواهند بود.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.