با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » استعلام رتبه بندی شرکت ها

استعلام رتبه بندی شرکت ها

فهرست مطالب

فرآیند رتبه بندی شرکت به نوعی مشخص کردن و تعیین میزان صلاحیت شرکت ها و برای سنجیدن میزان کیفیت و کمیت مدیران و پیمانکاران و صاحبان شرکت در ارائه ی خدماتشان می‌باشد. رتبه بندی شرکت ها به وسیله‌ی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری تحت عنوان گواهی صلاحیت پیمان کاری اتخاذ می‌گردد.یکی از اقدامات و کارهای مهمی که هر گونه شرکت و تجارتی باید پس از راه اندازی و ارائه مدارک ثبت شرکت جهت اخذ و دریافت آن اقدام کند، رتبه بندی شرکت ها و پس از آن استعلام رتبه بندی شرکت ها می‌باشد.

زیرا که رتبه بندی و دادن امتیاز به شرکت ها پس از ثبت شدن آن ها، برای ایجاد یک مزیت برای شرکت محسوب می‌شود.با مراجعه به سایت ثبت برند ثبتیما میتوانید تمامی امور ثبتی مربوط به شغل خود را با بهترین کارشناسان انجا دهید و از راهنمایی های لازم کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید.

لازم به ذکر است که بدانید هر شرکت و کسب و کاری جهت عقد قرارداد با سایر شرکت ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی نیازمند دریافت رتبه است. گواهی رتبه در اصل یک مجوزی است که بر اساس قوانین و ضوابط سازمان های مربوطه و ذی ربط و به منظور دادن و تایید صلاحیت و رتبه‌ی شرکت ها و گرید اشخاص حقوقی و حقیقی صادر می‌شود.

هر مدیر، صاحب شرکت و کسب و کاری با دریافت و کسب رتبه بندی خود می‌تواند از تمامی نقاط ضعف و قوت خود آگاه شود و تلاش خود را به جهت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف به کار بگیرد که از این نظر به پیشرفت و توسعه‌ی شرکت کمک بسیار شایانی خواهد کرد. برای استعلام رتبه بندی شرکت ها و کسب اطلاع ازمیزان رتبه‌ی شرکت خود روش ها و مراجع گوناگونی وجود دارد که در ادامه‌ی بحث حتما به طور مفصل و کامل به آن ها اشاره خواهیم کرد.

به وسیله‌ی این مجوز و رتبه شرکت ها می توانند در همه ی مناقصات بزرگ دولتی و پروژه های خیلی حرفه‌ای و بزرگ شرکت کنند و سهیم شوند. شرکت ها برای تعیین صلاحیت و دریافت مجوز و گواهی رتبه بندی شرکت ها یک سری شرایط را باید رعایت کنند. در ادامه به بررسی اجمالی این شرایط می‌پردازیم:

شرایط عمومی تعیین صلاحیت و دریافت گواهی رتبه شرکت ها:

  • شرکت ها حتما در سازمان ثبت شرکت ثبت شده باشند.
  • شرکت، شرایط و امتیازات مورد نیاز برای تعیین صلاحیت در رتبه بندی مورد نظر، بر اساس ضوابط و دستورالعمل ها را دارا باشد.
  • شرکت سو پیشینه یا محرومیت یا ممنوعیت خاصی برای انجام فعالیت های تجاری نداشته باشد.
  • هیچ یک از مدیران شرکت نباید شغل دولتی داشته باشند و کارمند دولت باشند.
  • سابقه‌ی کار مرتبط مدیرعامل و اعضای اصلی هیئت مدیره موظف بر اساس آیین نامه ضروری می‌باشد.
  • امتیازات مدرک تحصیلی هیئت مدیره و پرسنل فنی امتیازآور در یک شرکت پیمانکاری یا مشاوره محاسبه گردد.

طریقه استعلام رتبه بندی شرکت ها

چگونه برای استعلام رتبه بندی شرکت اقدام کنیم؟

روش‌های گوناگونی برای استعلام رتبه بندی شرکت ها و کسب گرید و تایید صلاحیت و قانونی بودن شرکت ها وجود دارد. به طور کلی تمامی انواع و قالب های شرکت ها، پس از کامل شدن مراحل ثبت و کسب شماره‌ی ثبت برای متقاضیان قابلیت پیگیری و استعلام دارند. چنان چه نسبت به استعلام رتبه بندی شرکت خود اقدام کردید اما اطلاعاتی در اختیار شما قرار نگرفت نشان دهنده‌ی این است که مجموعه‌ی شما تحت عنوان شرکت به صورت قانونی به ثبت نرسیده است.

متقاضیان کسب رتبه بندی شرکت، از طریق دو روش می‌توانند نسبت به استعلام رتبه بندی شرکت خود اقدام کنند :

  • خود شخص متقاضی فرآیند استعلام رتبه بندی شرکت را انجام دهد.
  • وکلای فعال و خبره در موسسه های حقوقی ثبت شرکت ها جهت استعلام رتبه بندی شرکت ها اقدامات لازم را انجام دهند.

شما همین طور می توانید با مراجعه و ورود به وب سایت ساجار (سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و اجرایی کشور) به سهولت و راحتی و با در اختیار داشتن تمام اطلاعات اولیه و مورد نیاز شرکت که شامل اسم کامل شرکت و شناسه‌ی ملی آن می شود قادر خواهید بود که اطلاعاتی شامل نوع گواهینامه، وضعیت اعتباری، محل صادر شده و تاریخ صدور و انقضای گواهینامه را دریافت کنید. با تمام این موارد و انجام مراحل توضیح داده شده می توانید از صحت و درستی امیتاز و رتبه ی شرکت خود کامل مطمئن شوید.

 

مراجع استعلام رتبه بندی شرکت ها

مراجع مختلفی جهت استعلام رتبه بندی شرکت ها وجود دارند اما رسمی ترین و معتبر ترین مرجع استعلام رتبه بندی شرکت ها سامانه‌ی ساجار به آدرس اینترنتی  www.sajar.mporg.ir می باشد. سامانه ی ساجار یا سامانه‌ی اطلاعات عوامل نظام فنی و اجرایی کشور به جهت  دسترسی سهل و آسان به اطلاعات و مشخصات شرکت ‌های ثبت و تعیین صلاحیت ‌شده تاسیس و راه اندازی شده است.

در سامانه ی ساجار اطلاعات و دیتاهای جامعی از شرکت ها شامل اعتبار داشتن یا منقضی و باطل شدن گواهینامه شرکت، زمینه و موضوع فعالیت شرکت (رشته)، پایه ی شرکت (رتبه)، تعداد فعالیت ها و امور مجاز مجموعه و امتیاز قرارداد و قولنامه های تایید شده و … در اختیار متقاضیان و مراجعان به این سامانه قرار داده می‌شود.

در زمان مراجعه به سایت ساجار جهت استعلام رتبه بندی شرکت ها باید بدانید که شرکت‌ها بسته به رشته‌ی کاری خود دارای گریدهای متفاوت هستند. مثلا برای شرکت های مشاور رتبه های 1 و 2 و 3  در نظر گرفته شده است که بیشترین رتبه، رتبه‌ی 1 و کمترین رتبه، رتبه‌ی 3 می باشد. اما برای شرکت هایی که در حوزه‌ی پیمانکاری فعالیت می‌کنند، رتبه بندی و امتیاز دهی شرکت ها در 11 رشته معرفی شده و در پایه های 1 و 2 و 3 و 4 و 5 تعریف می‌شود که بیشترین رتبه، رتبه‌ی 1 و کمترین رتبه، رتبه ی 5 در نظر گرفته می‌شود.

همه ی اشخاص و کسب و کارهایی که در زمینه و شرکت های پیمانکاری فعالیت دارند قادر هستند به سهولت و راحتی از امکانات و خدماتی که در سامانه‌ی ساجار قرار گرفته است، استفاده کنند و به آسانی تمام پروژه هایی که در اختیار شرکت های گوناگون قرار داده شده را مشاهده کنند و از این طریق استعلام رتبه بندی شرکت ها را به وسیله‎‌ی ساجار را انجام دهند. با این کار می‌توانید در هزینه ثبت شرکت و استعلام های لازم نیز صرفه جویی کنید.

مشاوره با ثبتیما

جمع بندی

همانطور که میدانید ثبت شرکت و ثبت برند برای هر کسب و کاری از اهمیت بالاو مزایاهای بسیار گسترده ای برخوردار میباشد.برای امور ثبتی شغلی خود بهتر است از کارشناسان خبره در این استفاده کنید.گروه ثبتیما با داشتن با تجربه ترین کارشناسان در زمنیه ثبت برند،ثبت شرکت،تغییرات شرکت و … جهت خدمت رسانی به مشتریان عزیز خود میباشد.برای کشب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما با شماره 49947000-021 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.