با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » مهم ترین عواقب عدم ثبت شرکت

مهم ترین عواقب عدم ثبت شرکت

عواقب عدم ثبت شرکت

فهرست مطالب

عواقب عدم ثبت شرکت می تواند به زمینه کاری شما آسیب بزند. ثبت نکردن شرکت، شما را از انجام هرگونه معاملات قانونی و پرسود محروم خواهد کرد. همچنین نمی توانید از افرادی که قصد سودجویی از برند تجاری شما را دارند، شکایت کنید. به همین دلیل فرایند ثبت کردن شرکت ها را می توان مهم ترین مرحله تاسیس یک برند تجاری دانست.

در حال حاضر بسیاری از موسسان، از ثبت رسمی شرکت خود خودداری می کنند. یکی از اصلی ترین دلایل این افراد برای عدم ثبت شرکت خود را می توان پیچیده بودن مراحل قانونی دانست. از سوی دیگر، ثبت شرکت ها بدین معنا است که باید در تمامی موارد نظیر معاملات خود، از قوانین خاصی پیروی کنند.ثبت انواع شرکت همچون ثبت شرکت با مسئولیت محدود ،سهامی خاص و ….از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد که میتواند اعتبار شرکت خود را چندین برابر کنید.

این امر موجب شده تا افراد از ثبت کردن شرکت ها سر باز زنند. اما ثبت نکردن شرکت ها عواقب بسیار چشمگیری دارد. این امر می تواند جریمه های نقدی و غیر نقدی گسترده ای را به موسسان تحمیل کند.  به همین دلیل توصیه می شود که در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به ثبت شرکت خود اقدام کنید. در ادامه با عواقب عدم ثبت شرکت و جریمه آن آشنا خواهید شد.

شرکت ثبتیما با داشتن کادری مجرب و متخصص در حوزه امور ثبتی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز میباشد.شما میتوانید ثبت شرکت خود را به کارشناسان مجموعه ما سپرده و همچنین جهت ثبت برند آنلاین اقدام نمایید.

محرومیت ها و عواقب عدم ثبت شرکت

محرومیت هایی که با ثبت نکردن شرکت گریبان گیرتان می شود

یکی از بارز ترین عواقب عدم ثبت شرکت را می توان محرومیت ها و محدودیت های ویژه تجاری دانست. ثبت کردن شرکت ها مزایای چشمگیری دارد. حال اگر شرکت خود را ثبت نکنید، از مزایای ویژه ای بی بهره خواهید شد. علاوه بر این محدودیت های چشمگیری در انتظار شما خواهد بود.

از جمله این محدودیت ها می توان به عدم شرکت در مناقصه و مزایده اشاره کرد. معمولا مزایدات و مناقصات می توانند سود های کلانی را برای هر شرکت به ارمغان آورند. در صورتی که شرکت خود را به صورت رسمی ثبت نکنید، اجازه دسترسی به راحت ترین روش سودآوری را نخواهید داشت.

از دیگر عواقب عدم ثبت شرکت این است که نمی توانید با موسسات معتبر و ادارات تجاری، قرارداد های قانونی و رسمی را انعقاد کنید. این امر می تواند ریسک کلاهبرداری را افزایش دهد. از دیگر محرومیت های تجاری می توان به عدم استفاده از تسهیلات اشاره کرد. با ثبت نکردن شرکت خود، از کمک های مالی بانک ها بهره ای نخواهید برد.

بسیاری از ادارات و مراکز مهم تجاری، شرکت های ثبت نشده را به رسمیت نمی شناسند. به همین دلیل این شرکت ها نمی توانند به صورت حرفه ای و جامع در زمینه کاری خود فعالیت کنند. این امر از پیشرفت شرکت جلوگیری خواهد کرد. یکی دیگر از عواقب عدم ثبت شرکت را می توان درگیری بلند مدت با مراجع قضایی دانست.

 

امکان تعطیل شدن کسب و کار شما

در مطالب پیشین با محرومیت های اساسی ثبت نکردن شرکت ها که یکی از عواقب عدم ثبت شرکت بود آشنا شدید. باید بدانید که این فرایند عواقب بسیار بیشتری نیز خواهد داشت. ثبت نکردن شرکت ها یک فرایند غیر مجاز است. از این جهت مدیران با ثبت نکردن شرکت خود به عنوان یک متخلف شناخته می شوند. در این صورت نمی توانند به درستی از برند تجاری و نشان مالکیت خود محافظت کنند. همچنین شرکت های ثبت نشده هیچ گونه حق و حقوق قانونی در برابر اشخاص ثالث نخواهند داشت.برای مشاهده مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجاری روی لینک درج شده کلیک نمایید.

از سوی دیگر ادامه روند عدم ثبت شرکت می تواند با تعطیل شدن کسب و کار شما همراه باشد. دلیل این امر، این است که برای ادامه فعالیت خود، باید مدارک رسمی و قانونی به همراه داشته باشید تا بتوانید معاملات تجاری را به پیش ببرید. در صورت نداشتن مدارک قانونی، شرکت به مرز ورشکستگی خواهد رسید. در این شرایط بسیاری از مدیران کسب و کار خود را تعطیل خواهند کرد. علاوه بر این، مطابق با ماده ۱۹۸ قانون تجارت، تمامی شرکت هایی بدون ثبت قانونی فعالیت می کنند، به صورتی رسمی ممنوع الکار می شوند.

هزینه عدم ثبت شرکت در مقایسه هزینه ثبت شرکت

هزینه عدم ثبت شرکت در مقایسه با هزینه ثبت شرکت

از دیگر عواقب عدم ثبت شرکت میتوان به جریمه های آن اشاره کرد.برای راه اندازی یک کسب و کار و ثبت شرکت، باید هزینه های مشخصی را پرداخت کنید. اصولا راه اندازی یک کسب و کار یا شرکت بدون ثبت کردن رسمی آن، هزینه بسیار کمی خواهد داشت. در صورتی که برای ثبت شرکت، باید در ابتدا هزینه های نسبتا بالایی را به دفاتر حقوقی و قضایی پرداخت کنید. با این حال، سود نهایی در بلند مدت آشکار می شود.

با توجه به این که در نهایت سود شرکت های ثبت شده بیشتر از شرکت ثبت نشده است، پس می توان گفت که هزینه ابتدایی برای ثبت شرکت، مقرون به صرفه خواهد بود. از سوی دیگر شاید در ابتدا هزینه چشمگیری را برای ثبت شرکت پرداخت کنید، اما از مالکیت معنوی برخوردار خواهید شد و نشان تجاری به شما تعلق خواهد گرفت.

 

فواید ثبت شرکت

مطابق با مواد قانون تجارت، ثبت کردن شرکت مزایای بسیار چشمگیری دارد. یکی از بارز ترین مزایای ثبت کردن شرکت ها را می توان ثبت اساسنامه شرکت دانست. در اساسنامه تمام اطلاعات مربوطه نظیر نوع شرکت، تعداد سهامداران و سهم هر کدام، سرمایه اولیه شرکت و … به طور دقیق ذکر شده است. با ثبت شرکت، این اساسنامه نیز به صورت رسمی ثبت می شود. در این شرایط اگر اختلافی بین سهامداران و مشتریان در مورد مفاد اساسنامه رخ داد، می توان با مراجعه به آن، اختلافات را حل و فصل کرد.

با ثبت کردن شرکت خود می توانید به راحتی در تمام مزایده ها و مناقصه های خصوصی و عمومی شرکت کرده و سود کلانی را به دست آورید. از دیگر فواید ثبت کردن شرکت ها می توان به جذب مشتری و کسب اعتماد آن ها اشاره کرد. از این جهت تعداد مشتریان روز به روز بیشتر خواهد شد و معاملات پرسود و قابل اطمینانی انجام خواهد گرفت. با ثبت کردن شرکت می توانید به کارت بازرگانی دسترسی پیدا کنید و با شرکت های خارجی معاملات بین المللی انجام دهید. علاوه بر این می توانید از نمایندگی های تجاری خارجی و داخلی برخوردار شوید.

اگر سوالی برای ثبت شرکت و اطلاع از هزینه ها برای شما پیش آمد میتوانید همه روزه با مشاورین ثبتیما تماس گرفته و از راهنمایی های لازم مشاورین و کارشناسان ما بهره مند شوید.برای مشاوره رایگان از طریق راه ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید.

مشاوره با ثبتیما

جریمه های عدم ثبت شرکت

مطابق با ماده ۱۹۵ قانون تجارت، تمامی شرکت های تجاری، سهامی و … به منظور ادامه فعالیت خود، باید مراحل ثبت شرکت را سپری کنند. ثبت شرکت ها تحت نظر وزارت دادگستری انجام می گیرد و تخلف از آن، جریمه های سنگینی را به همراه خواهد داشت. در صورت عدم ثبت شرکت ها، هر کدام از مدیران یا سهامداران مطابق با درجه و رتبه خود، مشمول پرداخت جریمه نقدی می شوند. جریمه برای شرکت های خارجی و داخلی بر اساس فعالیت آن ها روزانه حداقل ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

نتیجه گیری

در مطالب گفته شده به طور کامل با عواقب عدم ثبت شرکت ها آشنا شدید. باید بدانید که ثبت یک شرکت به تخصص و مهارت نیاز دارد و برای انجام آن باید به کارشناسان با تجربه مراجعه کنید. برند ثبتیما، از جمله پلتفرم های آنلاین در زمینه ثبت انواع شرکت ها به صورت تخصصی است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امور حقوقی شرکت ها با شماره های درج شده تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.