با ثبتیما تا ابد باقی بمان | ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت ها
Home » تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود

تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود

تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود

فهرست مطالب

شناخت و بررسی تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود می‌تواند از فاکتور ها و عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در گسترش، توسعه و یا افت و رکود این قالب از شرکت های تجاری به شمار آید.در این مطلب قصد ما بر این است که به بررسی تفاوت های ثبت شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص بپردازیم.

اما قبل از هر چیز شما مستلزم دانستن توضیحات و تعاریف اولیه هر چند مختصری در خصوص ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص می‌باشید. بنابراین برای درک بهتر هر چه بهتر این تفاوت ها در ادامه‌ی این بخش نیز همراه ما باشید.

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

در تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود ،شرکت مسئولیت محدود، یکی از انواع و قالب های شرکت های تجاری است که به دلیل شرایط خوب و نسبتا آسانی که دارد گزینه ی بسیار محبوبی برای متقاضیان ثبت شرکت می‌باشد. جالب است بدانید این نوع شرکت برای اولین بار در کشور انگلستان کلید خورد.

در این شرکت تعداد شرکا باید حداقل 2 نفر باشد و هر یک از این شرکا به میزان سرمایه ای که در رکت آورده است در قبال تمام مخارج و مسائل شرکت تعهد و مسئولیت دارد. در شرکت مسئولیت محدود شرکا فقط حق انجام فعالیت های تجاری را دارند و نمی توانند به امور دیگری بپردازند.

 

ثبت شرکت سهامی خاص

از آنجایی که تشکیل شرکت سهامی عام تشریفات و قوانین نسبتا سخت و فراوانی دارد ، در اصلاحات قانون تجارت ، برای کارهای ساده تری که در آن  تعداد سهام داران و سرمایه گذاران کمتر است، به این منظور نوع دیگری از شرکت سهامی در نظر گرفته می‌شود که به آن شرکت سهامی خاص گفته می‌شود.یکی از مزایا های ثبت شرکت سهامی خاص خرید و فروش توسط سهامداران میباشد.

شرکت سهامی خاص، همانند شرکت مسئولیت محدود در زمره شرکت های تجاری و بازرگانی قرار گرفته است. در شرکت سهامی خاص تعداد شرکا 3 نفر است و تمام سرمایه مورد نیاز جهت راه اندازی شرکت به وسیله‌ی خود موسسین و سهام داران تأمین می‌شود و قسمتی از سرمایه هم در بانک سپرده گذاری می‌گردد.

در تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود ، در شرکت سهامی خاص، واگذار کردن یا فروختن سهام به مردم در بورس اوراق بهادار امکان پذیر نمی‌باشد، اما توسط خود مردم به سهولت قابل معامله می‌باشد. همینطور میزان سهام تعیین شده برای هر یک از شرکا به اندازه ی مبلغ اسمی سهام آن فرد می‌باشد.با مراجعه به سایت ثبت برند میتوانید تمامی امور ثبتی خود را با داشتن بهترین مشاور به انجام برسانید.

تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود

تفاوت های ثبت شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص

پس از بررسی و ارائه توضیحات مختصری در خصوص کارکرد شرکت مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص، حال می‌خواهیم به تفاوت های اساسی این دو نوع از شرکت های تجاری بپردازیم. قبل از هر چیز لازم است بگوییم که در حالت کلی شرکت با مسئولیت محدود شرایط منعطف‌ و راحت تری نسبت به شرکت سهامی خاص داراست و از این رو گزینه‌ی بسیار محبوب تری برای افرادی که قصد ثبت شرکت دارند، می‌باشد.

موارد مهم تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود به شرح زیر است:

بررسی تعداد شرکا یا سهام داران

در شرکت سهامی خاص، تشکیل شرکت با حداقل 3 نفر شریک و سرمایه گذار صورت می‌پذیرد در حالی که در شرکت و در شرکت با مسئولیت محدود با تعداد حداقل 2 نفر شرکا تشکیل می‌گردد.

 

چگونگی تقسیم سود در شرکت

تقسیم سود در شرکت سهامی خاص، به میزان و تعداد سهامی که سهام دار در شرکت دارد بستگی دارد. اما در شرکت با مسئولیت محدود تقسیم سود به نسبت سرمایه سهام داران و شرکا است.

 

مدیریت سرمایه در شرکت

در شرکت مسئولیت محدود، تمام سرمایه و اختیارات تام آن در دست مدیر عامل شرکت می باشد در صورتی که در شرکت سهامی خاص 35% از سرمایه در اختیار بانک قرار می‌گیرد و پس از آن گواهی مربوطه و 65% در اختیار و تعهد سرمایه گذاران می‌باشد.

 

انتخاب بازرس در شرکت

انتخاب بازرس در شرکت سهامی خاص یک امری واجب و ضروری است، اما در شرکت مسئولیت محدود انتخاب بازرس اختیاری می‌باشد.

 

شرایط احراز حد نصاب 

از دیگر تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود ،در شرکت سهامی خاص شرایط احراز حد نصاب در مجمع های عمومی با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد در حالی که در شرکت با مسئولیت محدود، با در نظر گرفتن به نوع شرکت سخت و مشکل‌تر می‌باشد.

 

انتخاب روزنامه ی کثیر الانتشار

در شرکت سهامی خاص، انتخاب روزنامه کثیر الانتشار برای درج کردن آگهی های دعوت به شرکت ضروری می‌باشد اما در شرکت های با مسئولیت محدود به صورت کاملا اختیاری است.

انتخاب مجامع عمومی شرکت

انتخاب مجامع عمومی شرکت

در شرکت سهامی خاص، مجمع عمومی توسط هیئت نظار انتخاب می‌شود البته در حالتی که تعداد شریک های آن از دوارده نفر بیشتر باشد. این در حالی است که مجمع عمومی در شرکت با مسئولیت محدود، به وسیله‌ی هیئت رئیسه‌ای ترکیب شده از یک رئیس و دو شخص ناظر و یک شخص منشی از میان سهام داران و شرکا انتخاب می شود.

 

مدیران شرکت

تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود ،در شرکت های سهامی خاص، افرادی که به عنوان مدیر در شرکت فعال می کنند حتما باید در شرکت سهام داشته باشند و یا تعداد سهام وثیقه ای که در اساس نامه مقدر شده است را تهیه کنند و در صندوق شرکت نگهداری کنند. اما در شرکت با مسئولیت محدود مدیران شرکت از بین شرکا یا از افراد خارج انتخاب می‌شوند.

 

حق رای در شرکت

افراد سهام دار و شرکا در هر دو شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود، نسبت به سرمایه و سهامی که در شرکت دارند حق رای دارند.حق رای در شرکت سهامی خاص به تعداد سهام و در شرکت با مسئولیت محدود به نست سرمایه انجام می‌پذیرد.

 

تقویم آورده های غیر نقدی در شرکت

سهام داران در شرکت سهامی خاص، تقویم آورده های غیر نقدی خود را به وسیله‌ی کارشناسان رسمی دادگستری تبیین می‌کنند اما در شرکت های با مسئولیت محدود، تقویم آورده های غیر نقدی از سوی خود شرکا و سرمایه گذاران تببین شده و صورت می‌گیرد.تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود این مورد را هم شامل میشود.

 

مدت زمان مدیریت

مدت زمان مدیریت در شرکت سهامی خاص، مدت زمان مشخص و حداکثر2 سال است که این مدت زمان قابل تمدید می‌باشد. در شرکت با مسئولیت محدود، مدیران شرکت برای مدت زمان نامحدودی برگزیده می شوند و همچنین انجام این مورد نیز امکان پذیر است که مدت زمان معین و مشخصی در اساس نامه‌ی شرکت برای مدیران این شرکت ها تعیین و تبیین شده باشد.

مشاوره ثبتی

ثبت شرکت با ثبتیما

تا به اینجا مطالب با تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود آشنا شدیم.در قدم ثبت شرکت نکته ای که حائز اهمیت میباشد انتخاب شرکتی معتبر برای پیش بردن مراحل و ثبت شرکت است.

گروه ثبتیما با هدف جلب رضایت مشتریان و ارائه‌ی بهترین خدمات به شما سروران تاسیس شده است. شرکت ثبتیما کلیه ی امور ثبتی که متشکل از تاسیس شرکت، ارتقای رتبه و رتبه بندی شرکت ها ، امورمالی و ثبت تغییرات شرکت ها و … می باشد را با به کارگیری متخصصان و کارشناسان خبره و مجرب در کوتاه ترین زمان و مناسب ترین قیمت انجام می‌دهد.

چرخه‌ی کار ثبت شرکت در ثبتیما به این صورت است که در ابتدا مشاوره و راهنمایی رایگان به عزیزان متقاضی داده می‌شود، پس از دریافت مدارک مربوطه و بررسی آن ها، قراردادی بین طرفین امضا خواهد شد.

پس از عقد قرارداد، کلیه ی مدارک مربوط باید کاملا تکمیل شوند که جهت ارسال به سازمان مربوطه مشکلی پیش نیاید. پس از طی همه ی این مراحل در آخر کارشناس پرونده به درخواست و پرونده رسیدگی می‌کند و پس از تایید نهایی کار ثبت شرکت توسط ثبتیما به بهترین وجه ممکن انجام می‌رسد.

 

سوالات متداول

  • شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

شرکت مسئولیت محدود، یکی از انواع و قالب های شرکت های تجاری است که به دلیل شرایط خوب و نسبتا آسانی که دارد گزینه ی بسیار محبوبی برای متقاضیان ثبت شرکت می‌باشد.

  • از چه طریقی میتوانیم اقدام به ثبت شرکت خود کنیم؟

گروه ثبتیما با هدف جلب رضایت مشتریان و ارائه‌ی بهترین خدمات به شما سروران تاسیس شده است.شما عزیزان میتوانید از طریق تماس با کارشناسان ثبتیما با شماره 49947000-021 تماس گرفته و از راهنمایی های لازم و مشاوره برای امور ثبتی خود بهره مند شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان ما
درخواست مشاوره
درخواست خود را ثبت کنید و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.